Zoek MDM

Bulletin

Nissan Carburateur verdeler voeding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden - 16 jaar en 6 maanden geleden #7566 door handmatig-mechanisch
Nissan Carburateur verdeler voeding Geplaatst door manual-mecanica
Ik schrijf met een vraag. Misschien heeft iemand een Nissan Sentra zonder aanwijzer. Ik bracht de auto naar de monteur en hij vertelde me dat het defecte onderdeel de verdeler was. Ik heb een identiek exemplaar gekocht met elektronische ontsteking. Deze heeft twee aansluitingen voor de stroomvoorziening van de bobine. Mijn vraag is als volgt:
Ik heb al een elektronische verdeler ingebouwd in een Nissan Sentra E16-motor met carburateur. Ik heb alles klaar, op één klein dingetje na: de aansluiting van de bobine heeft twee "tanden", één voor de plus en één voor de min. Ze zijn verspringend geplaatst, één dichter bij de omtrek en de andere iets verder naar binnen in de centrifuge. Welke is de + en welke is de -? Ik heb geen apparaat om de polariteit te testen (tester) en ik hoef alleen deze twee kabels aan te sluiten om te testen, maar ik wil dat pas doen als ik zeker ben van de polariteit.

Als ik de module met omgekeerde polariteit aansluit, kan ik dan de module of een onderdeel doorbranden? Of zijn ze beveiligd tegen dit soort kortsluitingen?
Laatst bewerkt: 16 jaar 6 maanden geleden door .

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7568 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan carburateur voeding
Als het probleem de polariteit is, moet je kijken welke van de pinnen die je noemt is verbonden met de aarde. Ergens moet de negatieve connector zijn verbonden met de aarde van de dynamobehuizing. Als je geen tester of testlamp hebt, zul je deze methode moeten gebruiken. Als je het nu verkeerd om aansluit, veroorzaak je hoogstwaarschijnlijk schade. Er is een onorthodoxe test die naar mijn mening niet goed is, maar volgens elektriciens is deze effectief. Je sluit een kabel aan op de positieve of negatieve pool van de accu en kijkt waar de kabel een van de pinnen raakt. Als er vonken ontstaan, is dat niet het geval. Ik raad het niet aan, maar het is een manier. Omdat de snede zo laag is, veroorzaakt het op den duur geen schade, omdat de kabel het zwakste onderdeel is.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7571 door handmatig-mechanisch
Dank u voor uw antwoord.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7620 door handmatig-mechanisch
Als het je geholpen heeft, is het goed. Als je het probleem niet hebt kunnen oplossen, vraag het dan en ik zal je vertellen hoe je een testlamp maakt om stroom te meten. Ze zijn heel gemakkelijk te maken en goedkoop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7624 door handmatig-mechanisch
Hallo,
ik denk dat de volgende link u misschien kan helpen:
www.simporal.pt/main.php?id=26&pag=94&detalhe=1&prod=1496
Met vriendelijke groet