Zoek MDM

Bulletin

Koelvloeistoflek in de Xsara Picasso

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7652 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koelvloeistoflek in een Xsara Picasso
Hallo Discovery, kijk, laat hem stationair draaien totdat de elektrische koeling uitgaat en kijk welke temperatuur hij dan bereikt. Je moet de radiatorslangen voorzichtig aanraken om je niet te verbranden. Om te controleren of de thermostaat opengaat, moeten de bovenste en onderste slangen dezelfde temperatuur hebben. Dit gebeurt nadat je de ventilator hebt aangezet. Als je het nu buiten wilt controleren, kook dan water in de waterkoker of waterkoker en in een doorzichtige bak. Zet de thermostaat aan en dan zou je moeten kunnen zien hoe het water opengaat. Je kunt het ook met een tang pakken en met gas verwarmen. Ik vind deze manier niet zo fijn, want je bereikt dan erg hoge temperaturen en je weet niet of hij op de juiste temperatuur opengaat.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7668 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Koelvloeistoflek in een Xsara Picasso
Het water komt binnen via de bovenste slang. Als de slangen (wanneer ze 32 graden bereiken) niet dezelfde temperatuur hebben, circuleert het water niet. De oorzaak kan de thermostaat zijn of de waaier van de waterpomp die losraakt doordat deze door de temperatuur uitzet. Probeer eerst de thermostaat zoals uitgelegd, Karma.
Succes.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7692 door handmatig-mechanisch
Nadat ik alle controles heb uitgevoerd die je me hebt opgedragen, zie ik dat de thermostaat open staat, de ventilator werkt en de slangen gelijkmatig verwarmen. Maar er lekt nog steeds water uit de dop, tenzij je me anders vertelt. En nadat ik hem een paar keer heb vervangen (ik heb geen wielen meer), ga ik een van deze doppen met een beetje teflon erop zetten. Als dit het probleem oplost, snij ik mijn polsen voor alle moeite die ik heb gedaan en die ik jou heb laten doen.
Bedankt, en ik laat je maandag de definitieve oplossing weten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7746 door handmatig-mechanisch
Probleem opgelost, een beetje teflon strak en er lekt geen druppel.

HARTELIJK BEDANKT VOOR UW TIJD