Zoek MDM

Bulletin

Auto start niet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7572 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Auto start niet
Nou, ik heb gehoord over dit probleem met de luchtstroom. De carburateur heeft geen elektronische componenten; het is allemaal mechanisch. Hij heeft een vacuümpomp. Wordt het luchtmengsel gevormd in de venturi van de carburateur of verderop in het inlaatspruitstuk? Mij is verteld dat het een MLF-sensor zou kunnen zijn, aangezien er een in het inlaatspruitstuk zit. Ze vertelden me ook dat zelfs als er een vonk bij de bougies is, de ontstekingsmodule beschadigd kan zijn. Volgens wat ik begrijp, is er bij een beschadigde ontstekingsmodule geen vonk bij de bougies. Klopt dat? Bedankt voor je hulp.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7588 door handmatig-mechanisch
Als er een hoge spanning op alle bougiekabels staat en de kleur diepblauw is en een goede klik geeft, is het ontstekingssysteem dan in orde? Draait de startmotor goed? Als de startmotor een laag toerental en laag vermogen heeft, verbruikt hij accustroom en genereert hij weinig vonkkracht bij het starten. Heeft de startmotor een alarmsysteem? Soms raken deze systemen geblokkeerd en start de motor niet, ook al lijkt alles in orde. Het is een ingewikkeld probleem als je de auto niet bij de hand hebt om het te controleren. Hoe dan ook, ik zou erop staan om de compressie, het distributiepunt en het ontstekingspunt opnieuw te controleren om te zien of ik afwijkingen vind. Soms springt de compressie een of twee tanden over en ontstaan er problemen. Succes en houd me op de hoogte van wat er gebeurt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7617 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken. Laten we eerst eens kijken naar de kenmerken van uw auto. Heeft uw auto een carburateur met elektronische ontsteking? Of heeft hij een singlepoint injectie? Om uw vragen te beantwoorden: het mengsel van brandstof en lucht wordt gevormd in de venturi in de carburateur en van daaruit naar het inlaatspruitstuk geleid. Wat het tweede betreft: een defecte ontstekingsmodule laat geen stroom door. De stroom gaat wel naar de verdeler, maar niet naar de bougiekabels, waardoor de auto niet start.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7618 door handmatig-mechanisch
Vertel me het merk, model en bouwjaar van je auto om de technische gegevens te weten. Als je een Nissan hebt, is de meest waarschijnlijke uitkomst dat de ontstekingsmodule kapotgaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
1 jaar 7 maanden geleden #54469 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmatige monteurs op het onderwerp: Auto start niet
Het zal er over het algemeen niet voor zorgen dat een auto niet start. Het kan echter wel de motorprestaties beïnvloeden en problemen veroorzaken met de algehele werking van de auto, zoals een afname van vermogen en brandstofverbruik. Het is belangrijk om verstoppingen in het uitlaatsysteem zo snel mogelijk te verhelpen om verdere schade te voorkomen en optimale prestaties van de auto te garanderen.