Ik zal nog wat meer informatie toevoegen:
Nou, het is een Nissan Sentra uit 1985, E16-motor, 4 cilinders, carburateur, ontsteking zonder punt, mechanisch. Ik kan je vertellen dat ik de brandstofpomp al heb gecontroleerd door de slang tussen de carburateur en het filter los te koppelen. Wanneer ik de startmotor activeer, pompt hij wel benzine. Ik heb de druk niet gemeten, maar er komt een acceptabele straal uit. De pomp is een mechanisch membraantype. Bovendien is de carburateurkom tot het exacte niveau gevuld (de carburateur is een progressieve Nikki). Ik heb de 4 NGK BRK5ES-bougies gecontroleerd door ze uit de motor te halen en met de dop erop geven ze een intense blauwe vonk. Dus ik neem aan dat de bobine, rotor, verdeler en bedrading in orde zijn. De compressie en timing kloppen met de rotorpositie. De rotor draait correct.
Het probleem is dat hij, ondanks dat alles wat ik heb genoemd in orde is, niet start. Ik heb de bougies vervangen en ze komen er doordrenkt met benzine uit. Ik denk dat hij afslaat als ik hem probeer te starten. Ik heb er schone in gedaan en hetzelfde gebeurde.
Ik heb geprobeerd een beetje benzine in de carburateur te gooien, maar dat werkte ook niet.
Ik heb me het hoofd gebroken over wat het is; deze motor is een van de meest basale en betrouwbare die je je kunt voorstellen. Ondanks dat hij oud is, is hij in zeer goede staat. Ik ben normaal thuisgekomen zonder tekenen van falen. De volgende dag probeerde ik hem te starten en het is al drie dagen zo, hij start niet.
Toen ik onder de auto keek, zag ik een vervorming in de uitlaat; hij is bijna dicht, maar niet helemaal. Het was waarschijnlijk een klap op een parkeerplaats, maar ik heb alleen de uitlaat geraakt en niets anders.
Ik zou graag wat advies ontvangen, want om de uitlaat te laten repareren, moet ik hem starten en ik zou graag willen weten of dit van invloed kan zijn op het niet starten. Bedankt.