Zoek MDM

Bulletin

VERMOGENSVERLIES ISUZU RODEO

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7519 door handmatig-mechanisch
ISUZU RODEO POWER LOSS Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik hoop dat iemand me kan helpen, want tot nu toe heeft geen enkele monteur me kunnen helpen. Ik heb een Isuzu Rodeo pick-up uit 1992, een 3.1 V6-motor, een Amerikaans model. Ik heb onlangs de motor gereviseerd en de IAC- en lambdasonde, de verdelerkap en de rotor vervangen. Er is echter nog steeds een klein probleempje: als hij op niet al te steile hellingen rijdt (35 tot 40°), verliest hij vermogen. Ik rijd hem in de derde versnelling en zelfs in de tweede, maar hij geeft niet meer dan 55 km/u aan op de snelheidsmeter. Een auto met minder cilinderinhoud haalt hem zonder problemen in. Als ik hem daarentegen op vlakke of licht hellende wegen rijd, is het heel anders: hij heeft een goed vermogen en haalt snelheden tot 150 km/u. Ook

als hij koud is of als ik hem laat staan, start hij niet snel. Het duurt een paar minuten voordat hij start, alsof de brandstof op is.

Als u meer informatie nodig heeft, laat ik u dat weten, maar help me alstublieft met uw opmerkingen om te proberen de storing te vinden. Ik

ben u zeer dankbaar.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7522 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: VERMOGENSVERLIES ISUZU RODEO
Uw brandstofpomp is elektronisch, dus u moet de staat ervan controleren. Misschien trekt hij niet goed brandstof aan, of is hij aangepast aan een niet-originele pomp met een lagere druk. Controleer ook de staat van de brandstoffilters. Kunt u ons vertellen wat u hebt vervangen bij de motorreparatie? Heeft u de koppeling, het luchtfilter vervangen, de injectoren schoongemaakt, enzovoort, zodat we weten welke route we moeten volgen? Die informatie zou nuttig voor ons zijn. Ook de staat van de brandstoftank en of de motor zuigt of slipt als deze kapotgaat.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7532 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor je reactie.

Ja, de lucht-, brandstof- en oliefilters zijn onlangs vervangen, de injectoren zijn gereinigd (echografie) en de koppelingsplaat en -plaat zijn vervangen. Wat de motor betreft, is praktisch alles vervangen (mantels, drijfstangen, zuigers, kleppen, nokkenas, tuimelaars, pakkingen, de krukas is opnieuw geslepen, enz.!!).

En hij slipt niet, hij is nogal waardeloos... als ik de term goed begrijp...!! Hehe.

Ik heb hem naar de T1-scanner gebracht en de enige problemen waren de IAC- en zuurstofsensoren. Hoe kan ik weten of de pomp kapot is?

Zou het de ontstekingsmodule kunnen zijn? Of iets anders?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7535 door handmatig-mechanisch
Ik denk niet dat het de module is, want de truck zou startproblemen hebben en het zou niet blijven hangen. Je hebt de zuigerveren vervangen, waarom meet je de compressie niet opnieuw? Je weet dat het problemen met de katalysator zou kunnen zijn. Je zou die van de uitlaat moeten afschermen en kijken of hij door het inlaatspruitstuk blaast. Nu moet je de pomp testen met een drukmeter, dat is makkelijker om te laten meten. Je symptoom is vreemd, maar we zullen een oplossing zoeken, wanhoop niet, doe de katalysator na en meet de pomp om te starten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7536 door handmatig-mechanisch
Hallo,

nu ik de onderhoudsrapporten van de garage waar ik hem de vorige keer heb gebracht, doorlees, staat er dat het inlaatspruitstuk om de een of andere reden 4 mm van de kop is verwijderd. Denkt u dat dit verband kan houden met het probleem dat ik nu heb?

Hoewel ik de zuigerveren heb vervangen, zat de motor elders in elkaar.