Zoek MDM

Bulletin

Auto is zonder benzine komen te zitten en start nu niet meer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7494 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven. Ik heb een Nissan Sentra uit '85 met een E16 carburateurmotor (een van de oude). Ik had geen benzine meer, en nu ik er benzine in heb gegooid en hem wil starten, werkt de startmotor prima; de kabels, bobine, verdeler, bougies, alles is in orde. De carburateur stikt, maar ik denk dat dat komt doordat ik hem heb geprobeerd te starten totdat de accu leeg was. Ik heb al geprobeerd er wat benzine in te doen, maar hij start nog steeds niet. Ik vind dat vreemd, want het is geen erg ingewikkelde auto; hij heeft geen grote elektronische componenten of een computer. Eerlijk gezegd ben ik het zat en ik wil geen fortuin betalen aan een monteur voor een auto die, ondanks dat hij erg goed is, het niet waard is. Kunt u mij hierover adviseren? Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7495 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Auto is zonder benzine gevallen en start nu niet meer
Als alles in orde is en je start niet met brandstof in de carburateur, raad ik je aan om de brandstofpomp te controleren om te zien of deze trekt. Als dit wel het geval is, laadt de pomp de accu op en doe er brandstof in de carburateur, dan zou hij moeten starten. Het duurt even omdat er nog lucht in het systeem zit, maar daarna niet meer. Hij start niet meteen. Als je brandstof in de carburateur doet, zou hij moeten starten totdat de brandstof in de carburateur op is. Als hij na een seconde niet start, is er sprake van een vonkprobleem. Ik denk echter dat je geen problemen zou moeten hebben met brandstof direct in de carburateur, zolang je accu maar voldoende lading heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7496 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Auto is zonder benzine gevallen en start nu niet meer
Bedankt voor je hulp. Ik heb alle kabels gecontroleerd (die van de bobine naar de verdeler en de vier bougies). Ze vonken allemaal, de rotor draait, de motor draait rond, maar het lijkt er niet op dat hij gaat starten. De bougies zijn nieuw NGK BRK5ES (de door de fabrikant aanbevolen bougies). Als ik benzine in de carburateur giet, start hij geen seconde. Als ik een bougie verwijder om te controleren, komt hij er doordrenkt met benzine uit, wat betekent dat hij niet brandt. Ik weet niet wat het anders zou kunnen zijn. Ik stel je reactie op prijs.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7497 door handmatig-mechanisch
Laten we eens kijken of de bougies er nat uitkomen. Dat kan een teken zijn dat de carburateur te veel brandstof stuurt of dat ze geen vonk geven. Vertel me eens welke vonk er is. Als je een startmotor hebt, moet je die weggooien voordat je de auto start. Als de carburateur benzine krijgt, kan het gebeuren dat de naald of de vlotter vastzit en de cilinder overstroomt. Ook is het peil niet hoog genoeg. Dat geldt alleen als je de schroeven van de carburateur niet hebt verdraaid. Als je de carburateur niet kunt demonteren, moet je er een paar keer op tikken, hem met brandstof vullen en hem starten. Je moet het gaspedaal intrappen en het dan ingedrukt houden. De auto start niet meteen, dus je moet het een paar keer proberen. Controleer of de elektronische sproeier is aangesloten en in goede staat verkeert. Het probleem zit hem echter alleen in de carburateur. Heb je gecontroleerd of de pomp brandstof aanzuigt?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7498 door handmatig-mechanisch
Kijk, ik heb de pomp getest door de slang naar de carburateur los te koppelen, en als ik de motor start, spuit hij een straal benzine met voldoende druk (ik heb het niet gemeten, maar het lijkt voldoende). De carburateur is een progressieve carburateur met dubbele cilinder. Eén vraag: aan de achterkant zit een uitstekende schroef met een veer. Is dit de mengselschroef? Ik durf niet aan de carburateur te sleutelen, maar ik tik er een paar keer op om te kijken of de dop, die ik denk dat hij is, dan loskomt. Nog iets: ik heb er maar 4 liter benzine in gegooid om deze tests te doen. Denk je dat als ik er meer ingooi, de brandstof meer druk genereert om vastzittend vuil los te maken, of is deze hoeveelheid voldoende? Start hij door te duwen?