Zoek MDM

Bulletin

Hulp met A3 1.8T

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7461 door handmatig-mechanisch
Hulp met A3 1.8T Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond allemaal. Ik ben verbaasd over het aantal experts op dit soort websites. Ik heb vele uren besteed aan lezen en constant leren, en ik heb eindelijk besloten om te schrijven.
Allereerst zal ik jullie kennis laten maken met mijn auto en zijn geschiedenis. Daarna vertel ik jullie over de problemen die ik heb (waar ik zeker van ben dat jullie me mee kunnen helpen, aangezien ik steeds minder vertrouwen heb in autoreparatiewerkplaatsen en meer op mezelf vertrouw met de hulp van experts zoals jullie). En tot slot een paar van mijn vragen, en dat zijn er nogal wat. Ik heb ze in delen opgedeeld voor degenen die geen zin of tijd hebben om de geschiedenis van mijn auto te lezen en meteen ter zake kunnen komen.
De geschiedenis van mijn auto:
Het is een A3 8L 1.8T 150 pk met een AGU-motor. Ik heb hem voor een redelijke prijs gekocht van een sloopbedrijf, maar je kunt je voorstellen hoe slecht hij eraan toe was.
In het begin liep hij prima, totdat ik door mijn onervarenheid en slechte beoordelingsvermogen de motor liet ontploffen. Het punt is, ik heb de motor vervangen en sindsdien heeft hij nooit meer goed gelopen. Hij is vervangen door een monteur die er geen verstand van heeft, en ik vind het ongelooflijk dat hij nog steeds zo'n werkplaats heeft met zijn manier van werken. (Dat wist ik natuurlijk niet.)
Anderhalve maand na de motorwissel gingen onder andere het spruitstuk en een onderdeel van de inlaatgasklep, waar de gaskabel in zit, kapot. Ze hebben hem voor me opgehangen en zogenaamd de onderdelen gerepareerd, dezelfde onervaren monteur die hem had gemonteerd, aangezien hij nog onder de motorgarantie viel, en ik had geen zin om iemand anders voor zijn fout te betalen.
Ik gebruik VAG-Com pas sinds kort en ik ben nog steeds bezig met het bestuderen van de werking en de codes.
Oké, dat gezegd hebbende, ik weet dat het niet nodig is om al deze onzin uit te leggen, maar om het verhaal wat spannender te maken en jullie alle mogelijke details te geven, heb ik het verteld.
Laten we eens kijken naar de symptomen van de auto en de VAG-Com foutcodes die ik heb.

Symptomen van de auto:
- Zeer onstabiel stationair draaien, hij loopt trager bij het remmen, soms bijvoorbeeld bij een stoplicht.
- Overmatig brandstofverbruik, gemiddeld 30 l/100 km, wat aan de hoge kant is.
- Hij trekt niet zoals het hoort.

Foutcodes VAG-Com:
Deze diagnose is vanochtend gesteld met de motor uit en koud.
VAG-COM Versie: Release 311.2-N

Regelmodule Onderdeelnummer: 06A 906 018 D
Component en/of Versie: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Softwarecodering: 04000
Werkplaatscode: WSC 06313
3 Fouten Gevonden:
17967 - Gasklep Regelonderdeel (J338): Fout in basisinstellingen
P1559 - 35-00 - -
16486 - Luchtmassameter (G70): Signaal te Laag
P0102 - 35-10 - - - Intermitterend
16514 - Zuurstof (Lambda) Sensor B1 S1: Storing in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermitterend

En deze van gisteren met de motor uit maar warm. Ik heb hem erin gezet omdat er nog een fout verschijnt.
VAG-COM Versie: Release 311.2-N

Regelmodule Onderdeelnummer: 06A 906 018 D
Component en/of Versie: 1.8L R4/5VT MOTR HS D02
Softwarecodering: 04000
Werkplaatscode: WSC 06313
4 Fouten Gevonden:
18010 - Voedingsaansluiting 30: Spanning te laag
P1602 - 35-10 - - - Intermitterend
17967 - Gasklepregeling onderdeel (J338): Fout in basisinstellingen
P1559 - 35-00 - -
16514 - Zuurstof (Lambda) Sensor B1 S1: Storing in Circuit
P0130 - 35-10 - - - Intermitterend
17967 - Gasklepregeling onderdeel (J338): Fout in basisinstellingen
P1559 - 35-10 - - - Intermitterend

Ik heb ook een diagnose uitgevoerd met draaiende motor, maar ik weet niet hoe ik dat precies moet doen. Ik kreeg in beide gevallen dezelfde foutmeldingen. Ik
wil je ook vertellen dat de laatste problemen die ik heb gehad, de volgende zijn:
- De motor haperde, trilde en maakte uitlaatgeluiden. Ik had een gebroken bobinepijp, die ik heb vervangen. Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de foutmeldingen die ik nu heb, maar het verklaart alles.
- Ik had een gebroken inlaatslang, die ik heb vervangen. Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn dat de basisafstelling van de gasklep niet goed staat, toch?

- Ik kan de basisafstelling van de gasklep niet uitvoeren; ik krijg een foutmelding. Zou het kunnen komen door het plastic waarmee de gaskabel aan de gasklep vastzit, dat kapot is en met een klein kabelbindertje op zijn plaats wordt gehouden? Ik heb dit al een tijdje en het heeft me nog nooit problemen opgeleverd.

Vragen:
- Wat is de juiste manier om de diagnose uit te voeren? Met warme, koude, draaiende of stilstaande motor?
- Waarom kan ik de basisafstelling van de gasklep niet uitvoeren? Is er een andere manier om dit te doen?
- Zou de flowmeter de oorzaak kunnen zijn van het hoge brandstofverbruik? Of alleen de basisafstelling van de gasklep?
- Hoe kan ik de flowmeter en de EGR testen?
- Zouden alle symptomen van de auto te wijten kunnen zijn aan deze sensorstoringen?
- Zouden het de sensoren moeten zijn, of zou het kunnen zijn dat het reinigen met residu of de verbindingen al correct waren?
- Wat zou u doen als u in mijn situatie zat? Wat is de volgorde van de controles en procedures?
- Kan ik alle functies op mijn auto uitvoeren met versie 311.2?
Help alstublieft! Ik ben een man die graag wil leren, zonder vrije tijd en zonder geld.
Ik hoop dat ik u niet te veel heb verveeld met dit lange bericht. Hehe.
Alvast heel erg bedankt. Ik weet zeker dat we mijn gehavende kleine A3 weer goed aan de praat krijgen.
P.S.: Ik voeg een screenshot bij van de fout bij het uitvoeren van de basisafstelling, de slang die brak en de gasklep met de flens (hoewel het niet erg opvalt).
Met vriendelijke groet en bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7470 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re:Help met A3 1.8T
Ik zal proberen je te antwoorden met het weinige dat ik weet, aangezien ik aircomonteur ben.
Eerste vraag = de diagnose bij normale temperatuur, dat wil zeggen halverwege de temperatuurmeter.
2a = de scanner is niet erg goed of de TPSS is niet elektronisch (wanneer je op het gaspedaal trapt, beweegt hij een zweep om te versnellen).
3a: het zou kunnen zijn of er is een valse luchtinlaat en de meting klopt niet.
4a: met de multimeter en de EGR, als je al een megabit afleest, gaat hij naar beneden, er wordt een pakking zonder gaten gemaakt en hij circuleert. Als er geen problemen zijn, laat je het zo zodat het meer vervuilt of je vervangt het.
5a: mogelijk.
6a: het zou een gok zijn.
7a: Ik zou eerst van het eenvoudigste naar het meest ingewikkelde gaan, bijvoorbeeld de valse luchtinlaten.
8a: geen idee.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.