Ik heb een Ford Courrier pick-uptruck uit 2000. Nadat ik hem 3 jaar had gehad, ging ik op vakantie naar Cordoba. Hij startte moeilijk en een goede man benaderde me en zei: 'Verkoop hem maar, je hebt nog maar een halve motor'. De volgende winter startte hij niet meer. Ik bracht hem naar de monteur (wat ik niet aanraad) en hij zei dat we de motor moesten doen. Hij verzekerde me dat hij ongeveer 0 km zou rijden. Nadat ik er een paar dagen over had nagedacht, gaf ik hem toestemming en deed ik mijn ogen dicht.
Daar begon mijn echte probleem. Ik haalde hem in juli uit de werkplaats en in januari ging ik op vakantie met 5000 km op de teller. De motor reageerde niet zoals ik had verwacht. Bij 1000 km sloeg hij af. Toen ik eronder vandaan kwam, gaf hij een schok. Toen ik erop stapte, leek het alsof hij van tevoren werd behandeld tegen dengue. Na meer dan 130 km gaf hij geen krimp. Wat denk je?
Een goede monteur die ik kan aanbevelen?
Toen ze de motor repareerden, deden ze ook de pomp en het oliefilter, maar die idioten hebben het luchtfilter niet vervangen en de radiator niet schoongemaakt. Toen ik dat besefte, heb ik de monteur ontslagen. En om het helemaal af te maken, toen ze de motor weer in elkaar zetten, lieten de idioten de hydraulische leiding los en die brak midden op de berg.
Groeten aan iedereen en ik luister naar meningen en adviezen.