Ik heb een Ford Courier uit 2000. Na drie jaar ging ik op vakantie naar Cordoba. Hij startte moeilijk en een aardige man sprak me aan en zei: "Verkoop hem, je hebt een halve motor." De winter daarop startte hij helemaal niet meer. Ik bracht hem naar een monteur (die ik niet aanraad), en die zei dat de motor gereviseerd moest worden. Hij verzekerde me dat hij dan weer als nieuw zou zijn. Na er een paar dagen over nagedacht te hebben, stemde ik toe en deed mijn ogen dicht.
Daar begon mijn echte probleem. Ik haalde hem in juli op bij de garage en in januari, met 5000 km op de teller, ging ik weer op vakantie. De motor presteerde niet zoals ik had verwacht. Na 1000 km liep de distributieriem niet meer. Bij het optrekken vanuit stilstand schokte hij. Als ik gas gaf, voelde het alsof ik preventief tegen dengue aan het spuiten was, en hij komt niet boven de 130 km/u uit. Wat denken jullie?
Kent u een goede monteur die u kunt aanbevelen?
Toen ze de motor reviseerden, vervingen ze ook de oliepomp en het oliefilter, maar die idioten vergaten het luchtfilter te vervangen en de radiator schoon te maken. Toen ik dat ontdekte, heb ik de monteur ontslagen. En alsof dat nog niet genoeg was, lieten ze bij het terugplaatsen van de motor de hydraulische leiding loszitten, waardoor die midden in de bergen brak.
Groeten aan iedereen, en ik sta open voor meningen en advies.