Zoek MDM

Bulletin

Audi A3 ventilatormotor defect

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7447 door handmatig-mechanisch
Audi A3 ventilator defect Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Audi A3 1.9 TDI uit 2004. Ik heb een storing in de radiatorventilatoren. Ze slaan nooit af, zelfs niet met het contact uit. Ik heb hem door een diagnosescanner gehaald, maar hij geeft geen foutmeldingen. Ik heb de ventilatorconnector losgekoppeld, maar ze slaan nog steeds niet af. Ik heb de aircoconnector losgekoppeld, maar hij slaat nog steeds niet af. We hebben gecontroleerd en het lijkt de grotere ventilator te zijn, de linker, die een interne module heeft.
Kunt u me helpen? Bedankt en met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7453 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi A3 ventilatormotor defect
Ik heb nog een nieuwe module, zonder stroom zou het moeten stoppen, het kan gerepareerd worden maar je zult je toevlucht moeten nemen tot een elektricien, je zult het niet alleen kunnen doen, je kunt een parallelle installatie maken aangesloten op het contact en met een kleinere lamp, controleer in ieder geval of de ventilator niet ergens onderweg is aangesloten, er is iets dat hem een signaal stuurt, Audi stuurt de ventilatoren niet aan via de computer

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7466 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Audi A3 ventilatormotor defect
Kijk eens naar de Audi, hoe VW en Seat de elektrische systemen op vergelijkbare wijze aanpakken. Deze ventilatoren worden aangestuurd door een relaismodule onder de accu, vlakbij de radiator. Als het relais vastzit, schakelt het alleen uit door het los te koppelen van de relaismodule of de zekeringen op de accu. De ene is 30 ampère voor de eerste accu en de andere 40 ampère voor de tweede. De radiator heeft kleine plaatjes van ongeveer 4 bij 1/2 centimeter.

Als het relais vastzit, zouden beide ventilatoren direct moeten werken.

De scanner leest dit type storing niet.

Het is niet erg ingewikkeld om dit te verhelpen; een gemiddelde elektricien zou geen moeite moeten hebben met het vinden van een diagnose.
Succes.:woohoo: