Zoek MDM

Bulletin

Ford Fiesta 97

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7415 door handmatig-mechanisch
Ford Fiesta 97 Geplaatst door manual-mecanica
Het probleem is dat wanneer ik het voertuig start, het op 1500 toeren per minuut blijft, ik druk de koppeling in of laat deze los en het daalt naar 800 toeren per minuut, ik laat het koppelingspedaal los en het gaat omhoog naar 1000 toeren per minuut, op dit moment ging het omhoog naar 3000 toeren per minuut, en het raakte oververhit, ik hoop dat u mij hier een idee over kunt geven, alvast bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7430 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ford Fiesta 97
Welke reparaties zijn er aan die auto uitgevoerd? Is het mechanisch of automatisch? Gaat het controlelampje branden? Het komt vaak voor dat bij Fords het toerental omhoog schiet vanwege de IAC, oftewel de stationair toerenregelaar. Deze specifieke Ford werkt ook bij hoge snelheden en slaat niet af. Probeer er eens op te slaan of los te koppelen met draaiende motor en vertel me wat er gebeurt. Oké, ster, knuffels, wees voorzichtig, wees voorzichtig, de lucht in het koelsysteem irriteert je ook zo.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7433 door handmatig-mechanisch
Het systeem werd alleen schoongemaakt omdat het erg vuil was, met olie uit de uitlaat over het hele brandstofinlaatsysteem, het was uit en het toerental varieerde, ... met betrekking tot de lucht, het toerental steeg tot 3000 toen de lucht werd aangezet, bedankt voor de begeleiding

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7442 door handmatig-mechanisch
Controleer of er geen lucht in de IAC zit. Zo niet, dan blijven de gasklep en de klep hangen. Controleer de lucht in het koelsysteem. Het kan zijn dat bij het vullen het luchtcircuit niet helemaal is gevuld, waardoor er wat luchtbelletjes achterblijven. Maar als de IAC de neiging heeft om uit en weer aan te gaan, is de IAC de meest waarschijnlijke oorzaak.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7469 door handmatig-mechanisch
De IAC-klep kan defect zijn. Dit gebeurt ook als de acceleratieslang ernstig gecorrodeerd of beschadigd is. De metalen bekleding van de leiding is slecht. Dat is mij ook een keer overkomen.

Nu vergroot de airco een motorstoring, zoals ik uit ervaring weet.
Als je een scanner hebt, is het handig om de codes te weten.