Zoek MDM

Bulletin

PROBLEEM MET PASSAT V5 150 PK

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7399 door handmatig-mechanisch
PROBLEEM MET PASSAT V5 150 PK Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik zal me eerst even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum.
Een
paar weken geleden heb ik een 150 pk V5 '99 Passat gekocht. Ik heb hem uitgeprobeerd en heb niets ongewoons opgemerkt. Na twee weken merk ik dat de auto niet goed loopt; hij schokt bij lage snelheden en heeft moeite om op snelheid te komen op de snelweg. Eerlijk gezegd ben ik een beetje bang, want ik snap niet veel van mechanica. De auto heeft 102.000 km (voor zover ik weet) en ik heb tot 77.000 km onderhoudsbeurten gehad. Daarna weet ik er niets meer van, zelfs niet of de olie is ververst.
Ik zou graag jullie advies willen over wat er mis mee zou kunnen zijn, wat er aan de hand is en wat ik moet doen.

Groeten allemaal, en ik kijk uit naar jullie reactie.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7403 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: PROBLEEM MET PASSAT V5 150 PK
Kijk, als je een tweedehands auto koopt, is het eerste wat je moet doen een complete onderhoudsbeurt, waarbij je de bougies, bougiekabels, het luchtfilter en het brandstoffilter vervangt. De laatste twee zijn de grootste boosdoeners bij schokken. Probeer dit eens; het is niet duur en je kunt het zelf doen. Dat is alles wat ik je kan vertellen op basis van de beperkte informatie die je hebt verstrekt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7408 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Ik ga de bougies en filters eens bekijken. Eerlijk gezegd ben ik niet zo technisch onderlegd. Kunt u mij vertellen waar ik een handleiding kan vinden over het vervangen van de filters en bougies?

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7411 door handmatig-mechanisch
Nou, zoek de handleiding van je auto. Als je hem niet kunt vinden, maak dan een foto van de motor en stuur hem naar mij. Ik zal je laten zien waar ze horen. Je hebt wat gereedschap nodig. Als je het liever zelf laat doen, kost het je minder. Je zult ook zelf gereedschap moeten kopen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #7481 door handmatig-mechanisch
Ik stuur je wat afbeeldingen om te kijken of je me kunt helpen. Ik heb de monteurshandleiding op deze website bekeken, en die is erg algemeen en noemt de V5 nauwelijks. Weet je waar ik een specifiekere handleiding voor de V5 uit 1999 kan krijgen?