Zoek MDM

Bulletin

Renault Laguna II eet zijn wielen op

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7397 door handmatig-mechanisch
Renault Laguna II eet wielen. Gepubliceerd door manual-mecanica
Goedemorgen, ik heb een Laguna met 17-inch velgen, de bandenmaat is 225/45/17, en het probleem dat ik heb, afgezien van het feit dat ze niet lang meegaan, is dat ze met horten en stoten slijten, alsof je een sinaasappel met een mes schilt, stukje bij beetje. Ik weet niet of dit normaal is, want de auto heeft een goede grip, maar na 15.000 km maken de banden lawaai omdat ze niet gelijkmatig slijten. Als u iets weet, hoor ik het graag. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7404 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp : Renault Laguna II eet wielen
Hallo, kijk, de ongelijkmatige slijtage van banden kent over het algemeen een korte uitleg, afhankelijk van waar je de slijtage aantreft. Als het profiel slijt, dat wil zeggen in het midden, dan is de bandenspanning te hoog (met luchtvulling); als het aan beide kanten slijt, dan is er te weinig lucht; als slechts één kant slijt, dan is er sprake van een uitlijningsprobleem; als ze onregelmatig slijten, dat wil zeggen, zoals bij het schillen van sinaasappels, dan ligt het aan de schokdempers. Het is altijd goed om de uitlijning te controleren om er zeker van te zijn dat ze niet slijten. Als je velgen hebt, controleer dan of de wielen gebalanceerd zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7422 door handmatig-mechanisch
Hartelijk dank. Ik zal een vergelijking maken, aangezien de bandenspanning van de auto is aangegeven en in orde is. Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7431 door handmatig-mechanisch
Oké, probeer uit te leggen hoe je het probleem hebt opgelost. Dat zal degenen die hetzelfde probleem hebben, helpen.