Zoek MDM

Bulletin

knipperend airbagwaarschuwingslampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7330 door handmatig-mechanisch
Knipperend airbagwaarschuwingslampje Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, en alvast bedankt. Ik wil graag weten of dit een ernstig probleem is...
Ik heb een Peugeot 206 HDi 2.0 en plotseling begon het airbaglampje te knipperen en ik weet niet waarom. Ik heb de zekering gecontroleerd (in de handleiding staat nummer 1 op de zekeringkast, er staat SHUNT, en op de zekering staat alleen 32V, maar niet de stroomsterkte, en volgens de handleiding is die zekering voor andere dingen). De zekering werkt en het knipperen blijft aanhouden. Ik ben naar een officiële Peugeot-garage geweest, maar ik moet wachten op een afspraak en ze moeten die machine erdoorheen halen om te achterhalen wat het is en ik moet het dringend laten repareren. Als iemand dit probleem van mij kent, kent of kent, laat het me dan weten. BEDANKT.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7338 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Knipperend airbagwaarschuwingslampje
Kijk, het is niet erg handig om dit soort problemen op te lossen als je niet over de nodige kennis beschikt, want als de airbag per ongeluk opengaat, kost het je meer. Om te achterhalen wat er aan de hand is, is een scan nodig en moet het probleem met een computer worden opgelost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7339 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Knipperend airbagwaarschuwingslampje
HET IS WAAR DAT EEN SCANNER NODIG IS OM DE FOUTCODE TE KENNEN EN NIET OP BASIS VAN AANNAMES TE GISSEN EN WIJZIGEN. ALS HET AIRBAGLAMPJE GEACTIVEERD IS, BETEKENT DIT DAT ER EEN STORING IN HET SYSTEEM IS EN BIJ EEN AANRIJDING DE AIRBAG NIET WORDT GEACTIVEERD VOOR UW BESCHERMING. WE HOPEN DAT WAT HIER WORDT GEZEGD, HELPT.:woohoo:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7344 door handmatig-mechanisch
Bedankt voor jullie reacties. Ik was nooit van plan het probleem zelf op te lossen; ik wilde het probleem gewoon begrijpen en een globaal idee krijgen van de oplossing en de kosten. Ik wacht wel op een afspraak met Peugeot, en zodra ik de diagnosemachine heb laten lopen, kunnen ze me vertellen wat het probleem is. Bedankt.