Zoek MDM

Bulletin

Probleem met de zuiger van een Nissan Pathfinder V6

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7325 door handmatig-mechanisch
Hallo, ik heb problemen met mijn Nissan Pathfinder V6 3500cc uit 2001. Het motorstoringslampje geeft aan dat één zuiger misfiret, maar dat gebeurt niet constant. De misfire verdwijnt, maar het motorstoringslampje blijft branden. Ik haal de bobinekabel los en sluit hem weer aan, en het probleem is opgelost. Ik heb de bougies al vervangen. Ik weet niet of de bougies die ik heb geplaatst goede Bosch Super 4's zijn. Ik heb de injectoren al schoongemaakt. Weet u misschien hoe ik mijn probleem kan oplossen? Ik hoop snel iets van u te horen. Bedankt.

Met vriendelijke groet,
Roly

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7337 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Nissan Pathfinder V6-zuiger.
Ik raad aan om eerst de bougiekabels te vervangen voordat je iets doet. Wat je kunt testen, is de kabel van de zuiger die niet werkt vervangen door een die wel werkt en de zogenaamd defecte kabel terugplaatsen waar je de andere vandaan hebt. Als hij in de andere cilinder kapot gaat, vervang dan de kabels en klaar. Als beide kapot gaan, laat het me dan weten en dan lossen we het op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 4 maanden geleden #7436 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de Nissan Pathfinder V6-zuiger.
Hallo, dit probleem wordt voornamelijk veroorzaakt door een defecte ontsteking (kabels, bougies, bobine), maar soms kan het ook een verstopte injector zijn, wat niet altijd oplost met een vlotter of vloeistof onder druk. Als je de bougiekabels en andere onderdelen al hebt getest, raad ik aan om de werking van de injectoren buiten de auto te testen (injectorlaboratorium). Dit zal je vertellen of ze dezelfde hoeveelheid brandstof inspuiten. Controleer het en laat het me weten, zodat ik rustig kan slapen, oké?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 4 weken geleden #8757 door handmatig-mechanisch
Hallo, het probleem blijft bestaan. Ik heb de injectoren gecontroleerd en die zijn in orde. Het probleem dat ik heb, is niet altijd hetzelfde; het is alleen bij het starten, maar hij valt zelden uit. De controle geeft aan dat het de zuiger is. Een van de injectoren slaat af, maar als ik goed accelereer, stopt het probleem. Ik heb het brandstoffilter al vervangen, maar er is niets veranderd. Ik weet niet wat het verder zou kunnen zijn. Hij verbruikt ook meer brandstof dan normaal. Ik hoop op een snelle reactie. Alvast bedankt.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar 4 weken geleden #8759 door handmatig-mechanisch
Vriend, heb je de kabels gecontroleerd?