Zoek MDM

Bulletin

Startproblemen Passat TDI 115CV 1999

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7296 door handmatig-mechanisch
Startproblemen met de Passat TDI 115 pk uit 1999. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo.
Ik heb een Passat TDI uit 1999 met 115 pk en hij start al een tijdje heel moeilijk koud.
Als je hem een paar uur na het uitzetten probeert te starten, is er geen probleem, maar als hij langer dan een dag stilstaat, wordt het ongelooflijk moeilijk.
Alvast bedankt aan iedereen die me kan helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7302 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Startproblemen Passat TDI 115 pk 1999
Doe een test als je kunt, zoek wat kabels om hem een flesje te geven als hij er een tijdje mee bezig is geweest en probeer te kijken of hij in één keer start. Je kunt ook de pakkingen van het dieselfilter controleren om te zien of er een beschadigd is en of er lucht in het circuit kan komen. Kijk ook naar de pakking onder het filter.
Ik hoop dat dit je geholpen heeft.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7310 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat TDI 115loll999 startproblemen
Hoi, komt er veel zwarte rook uit als je hem 's ochtends start? Het zou kunnen dat een of twee gloeibougies kapot zijn en niet genoeg warmte krijgen, waardoor het zo moeilijk is als hij koud is... Ik zou ze alle vier vervangen, en dan start hij altijd meteen... Misschien heb ik het mis, maar dat zou ook het probleem kunnen zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7323 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat TDI 115loll999 startproblemen
Hartelijk dank voor de hulp.
De gloeibougietester is erg moeilijk bereikbaar, vooral de twee achterste cilinders.
Ik breng de auto naar de garage.