Beste allemaal, ik heb eindelijk mijn auto naar de monteur gebracht die de oorzaak van het geluid grondig heeft onderzocht, hij heeft de homokinetische koppeling, versnellingsbaklagers, hoofdlagers, kroonplaatkoppelingen, enz. gecontroleerd. En deze leverden geen problemen op, dat wil zeggen, het geluid kwam niet uit die gebieden.
Wat hij deed was W-40 aanbrengen op alle onderdelen die vuil of vastgelopen konden zijn, zoals bussen, steunen, enz.
Toen dit eenmaal gedaan was, verdween het geluid dat ik naast het rechterwiel hoorde. Ik neem aan dat een onderdeel vuil was en dat dat het geluid aan de rechterkant veroorzaakte.
IN ELK GEVAL ONTDEKTE MIJN MONTEUR DAT DE AANDRIJFAS VEEL SPELING HAD AAN BEIDE KANTEN VAN DE VERSNELLINGSBAKUITLAAT... HIJ ZEI DAT IK MOEST UITZOEKEN OF DIT NORMAAL IS BIJ DIT MODEL AUTO, CHEVROLET OPTRA LS 1.6. MAAR DESALNIET DIT, ONTDEKTE HIJ GEEN ABNORMAAL GELUID.
Het andere geluid in de besturing wanneer ik alleen naar links stuur, ik heb de hydraulische vloeistofniveaus gecontroleerd en die waren boven het maximum. Ik heb een beetje afgetapt en het op het normale niveau gelaten, maar het geluid is nog steeds hoorbaar. Blijkbaar komt het uit het stuurhuis, het geluid is als een zoemend geluid: BOOOOO! En het is alleen te horen bij een bocht naar links of als je het stuur naar rechts draait, het klinkt ook als ik het rechtuit stuur...
Ik kijk uit naar uw reactie.
Met vriendelijke groet.