Zoek MDM

Bulletin

ontstekingsproblemen met Peugeot 306

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7271 door handmatig-mechanisch
Ontstekingsproblemen bij een Peugeot 306 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en ik waardeer uw hulp alvast. Ik heb een Peugeot 306 XSDT. Mijn probleem is dat het even duurt voordat de auto start als ik hem start. Soms moet ik het wel vier of vijf keer proberen. Ik zet het contact aan en wacht tot het lampje van de dieselverwarming uitgaat, maar zelfs dan slaat de motor niet aan. Zoals ik al zei, na de vierde of vijfde poging start hij wel, maar moet ik het gaspedaal een beetje intrappen om hem te starten. Er komt dan witte rook uit de uitlaat. Dit gebeurt alleen als de motor koud is.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7283 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsproblemen bij Peugeot 306
Zoals u het uitlegt, zou de storing te wijten kunnen zijn aan voorverwarmen of aan het ontladen van het brandstofsysteem. Om dit uit te sluiten, begin met het controleren van de kachels en hun elektrische voeding. Zo niet, ga dan verder met het brandstofsysteem. Ik hoop dat wat u zegt nuttig is. Groeten uit Tenerife.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7320 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ontstekingsproblemen bij Peugeot 306
Bedankt voor de hulp. Ik heb de gloeibougies van de dieselmotor gecontroleerd en er waren er twee kapot. Ik heb ze vervangen en de auto start nu zonder problemen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #7379 door handmatig-mechanisch
Ik ben blij, allereerst, dat je het hebt opgelost, en ten tweede, dat je met het resultaat hebt gereageerd. Voor ons monteurs is het een voldoening die niet te koop is.

Groeten uit Tenerife.:cheer: