Zoek MDM

Bulletin

Passat TDI-problemen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7145 door handmatig-mechanisch
Passat TDI problemen Geplaatst door manual-mecanica
Goedenavond:
Het lijkt erop dat de vorige vraag niet correct is geüpload.
Ik herhaal hem nog een keer:
ik heb een Passat 90 pk TDI uit 1995 met de volgende storing:
Als ik bergop rijd, of het nu een klein of groot stuk is, en ik boven de 2500/3000 tpm kom, slaat de auto af, alsof het brandstofinjectiesysteem is uitgevallen.
Dit gebeurt mij niet op vlakke wegen of bergafwaarts, hoewel ik het toerental af en toe flink heb verhoogd om te testen en het afslaan niet optreedt. Verder loopt de auto als een zonnetje.
Ik ben naar de garage geweest en die vertelde me dat de boordcomputer geen storingen aangaf, maar het probleem is er nog steeds.
Ik heb eraan gedacht om het brandstoffilter en de flowmeter te vervangen, maar ik weet niet of dat het probleem oplost.
Kunt u mij helpen?
Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7146 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Passat TDI problemen
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat er een luchtinlaat in het lagedruk dieselcircuit zit. De beste manier om dit te controleren is door het dieselfilter te verwijderen, de luchtinlaten te verwijderen en alle punten waar je klemmen hebt vast te zetten. Staar je niet blind op het motortoerental; het probleem wordt niet veroorzaakt door een bepaald toerental, maar door een hoge motorbelasting die je tijdens het klimmen krijgt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.