Zoek MDM

Bulletin

Citroen XM Radiatorthermostaat

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6969 door handmatig-mechanisch
Citroen XM Radiatorthermostaat Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal;
ik heb een Citroën XM 2.1 TD Automaat uit 2000 en de radiatorventilatoren werken niet meer. Toen ik de storing probeerde te lokaliseren, zag ik dat er een relais kapot was en ik heb het vervangen, maar ze werken nog steeds niet.

Op internet zag ik dat de storing in de radiatorthermostaat zou kunnen zitten, maar ik heb geen idee waar die zit.

Ik zou het op prijs stellen als iemand me de locatie in deze auto zou kunnen vertellen en hoe ik hem kan onderscheiden. Ik heb namelijk geprobeerd te zoeken naar een werkplaatshandboek voor de XM, maar dat is er niet in het Spaans of Engels... geen kans.

Alvast bedankt.

Edu

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7001 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Citroen XM Radiatorthermostaat
Normaal gesproken zou het op de radiator aan de linkerkant of op de cilinderkop bij de thermostaat moeten zitten. Controleer de connector waar u het relais hebt vervangen. Het kan zijn dat de aansluiting is doorgebrand en er geen stroom of aarde is. Het relais dat u hebt geïnstalleerd, heeft vier of vijf pinnen. Controleer aan de hand van de codes die eruit zouden moeten komen of er stroom of aarde is, laat het ons weten en we zullen proberen u verder te helpen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.