Zoek MDM

Bulletin

motorcontrolelampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7048 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorstoringslampje
Hoi, oude man, kijk, je hebt misschien problemen. Het is het beste om de diagnose nog eens te controleren, want op de lange termijn bespaar je jezelf een hoop geld aan verkeerde reserveonderdelen. Je hebt misschien een probleem met de bougies, de bedrading van de bobine, de injectoren, enz. Ik zou ernaar moeten kijken, maar ik ben hier in Chili. Controleer de brandstof- en luchtfilters. Dat is alles wat je zonder gereedschap kunt doen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7061 door handmatig-mechanisch
Gisteren heb ik de diagnose met een vriend gesteld en het blijkt de zuurstofsensor te zijn (die op het spruitstuk) en die geeft ook een hoog dode punt aan. Volgens wat mijn vriend me uitlegde, is het een sensor die de positie van de volghendel aangeeft, of die nu omhoog of omlaag staat, om te zien of de zuiger op en neer gaat.
Dus vandaag heb ik de zuurstofsensor gekocht en de andere moet ik nog even controleren om te zien of die goed is of losgekoppeld.
En ik hoop dat het verdomde lampje dan uitgaat en dat hij niet meer stuk gaat...
DE SENSOR IS DEFECT SINDS IK HEM DIE DAG MET WD40 HEB GEREINIGD, BEGON DE AUTO TE STOREN LOLOLOLOLOLOL

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7066 door handmatig-mechanisch
Welke sensor heb je schoongemaakt met WD-40? De zuurstofsensor? De andere sensor die je noemde, heet volgens mij een klopsensor, wat het dichtst in de buurt komt van wat ik weet. De klopsensor bevindt zich in het cilinderblok, bijna ter hoogte van de cilinderkop.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7080 door handmatig-mechanisch
Nee, ik heb het sensorprobleem al opgelost. Ik heb er al een nieuwe in gezet en mijn auto rijdt nu uitstekend. Nu mis ik alleen nog de andere sensor, die High Dead Point heet. Ik weet echter niet waar die zit. Ik heb de handleiding voor mijn auto al op deze pagina gedownload, maar ik kan hem niet openen. Er staat dat het bestand beschadigd is.
Misschien kunt u mij helpen met die handleiding (Hyundai Elantra van 96 tot 01 (Engels)).

Bij voorbaat dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #7123 door handmatig-mechanisch
Je hebt die sensor toch al gekocht? Dat is makkelijker. Vraag aan de verkoper waar die hoort en je hebt geen handleiding of zoiets nodig, dat is mijn bescheiden mening.