Zoek MDM

Bulletin

motorcontrolelampje

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6956 door handmatig-mechanisch
motorstoringslampje Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal, hoe gaat het met jullie?...

Ik heb een Hyundai Elantra uit 2000. Het motorstoringslampje op mijn dashboard ging twee dagen geleden branden. Ik heb de auto laten diagnosticeren en ze vertelden me dat het aan een paar connectoren lag die een verkeerde spanning gaven. Hij vertelde me dat de auto ook een onderhoudsbeurt nodig had, dat de injectoren schoongemaakt moesten worden en dat de bougies vervangen moesten worden. Hij vertelde me dat ze me 300 dollar zouden gaan vragen voor alles. Ik zag het als oplichterij... Vandaag bedacht ik me dat ik de thermostaat moest verwijderen omdat hij een beetje heet werd. Hij zat vast. Tot mijn verbazing was het motorstoringslampje toen ik de auto startte al uitgegaan. Een paar uur later ging het lampje weer branden. Zou het kunnen zijn dat ik de thermostaat er niet in heb gezet?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6963 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Motorstoringslampje
Nee, of de thermostaat er nu wel of niet is, is hetzelfde. De computer herkent dit onderdeel niet. Er moet iets anders aan de hand zijn. De afstelling, dat wil zeggen het vervangen van de bougies en dergelijke, is prima als preventieve maatregel en om brandstof te besparen, maar meer ook niet. Zeg gewoon dat ze de controle moeten uitvoeren. Dat is een compleet andere kwestie. Laat je niet oplichten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6966 door handmatig-mechanisch
Vriend, de thermostaat schakelt het controlelampje niet in. Het is zeer waarschijnlijk dat de connectoren die zich dicht bij of voor de ventilator bevinden de oorzaak zijn, dus haal die los en stel de vrouwelijke stekker af met een klem waarmee je de behuizing kunt verkleinen. Om te controleren, spuit je de vrouwelijke stekker in met WD-40. Verwijder de negatieve pool en draai de sleutel ongeveer 18 seconden. Alsof je de motor zou starten (maar als de thermoskan vastzat, heb je hem er goed aan gedaan om hem te verwijderen en vervolgens een nieuwe te plaatsen). Doei, ik hoop dat het helpt
- koelvloeistofplug (watersensor), zuurstofsensor, skp -

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6967 door handmatig-mechanisch
Daarna plaats je de aansluitklem als het lampje permanent uitvalt (ik ben vergeten het idee af te maken)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6980 door handmatig-mechanisch
Wauw, broeders, bedankt voor jullie bijdragen. Ik ga dat allemaal proberen. Als er iets is, laat ik het jullie weten...