Zoek MDM

Bulletin

Twijfel over bedrading

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #6948 door handmatig-mechanisch
Bedradingsvraag Geplaatst door manual-mecanica
Nou, mijn vraag gaat over het type kabel dat ik moet gebruiken. Ik wil de fysieke aarding van de accu, de kabel van de dynamo naar de accu en de aarding versterken. Dat wil zeggen, een Grote Drie. Dit komt omdat ik net een geluidsversterker heb geïnstalleerd.

Moet de kabel per se dezelfde zijn als die voor autoradio's, of zou het geen probleem zijn met een andere kabel met dezelfde geleidingsdoorsnede?

Op basis van mijn overwegingen zou het geen probleem zijn, omdat de kabel die voor de stroom naar de versterkers wordt gebruikt, anders is, alleen omdat hij flexibeler is, toch? Alvast bedankt.B)

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #6961 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vraag over bedrading
Je hebt gelijk, alleen de flexibiliteit van de kabel verandert. Natuurlijk, flexibeler zijn beschermt iets beter tegen doorsnijden. De dikte van de kabels hangt af van het werk dat ze doen. Een heel dikke kabel, zoals een accukabel, is niet nodig, maar ook niet zo dun als een parallelle luidsprekerkabel. Met een kabel van 10 of 3/4 gauge heb je meer dan voldoende.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #6965 door handmatig-mechanisch
Oké, bedankt. Ik had gewoon het gevoel dat ik gelijk had. Nu ik weet dat het klopt, is het tijd om aan de slag te gaan.

Ik had de draaddikte al gekozen, rekening houdend met waar ik hem voor ga gebruiken. Dus alles komt goed.

:cheer:

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7002 door handmatig-mechanisch
Er is een tabel met informatie over welk type kabel, of beter gezegd de dikte van de kabel, u moet gebruiken, afhankelijk van de afstand die u moet afleggen en het verbruik van de kabel. Ik herinner u er ook aan dat auto's een speciale kabel hebben die beter bestand is tegen temperatuurschommelingen en flexibeler is dan de kabels die thuis worden gebruikt.