Hallo allemaal.
Kijk, ik heb een Seat Ibiza TDI uit 1998. Hij heeft 145.000 km op de teller en ik begin een probleem te krijgen waar ik geen raad mee weet.
Het probleem is als volgt: als ik de auto koud start, kan ik kilometers blijven maken tot de tank leeg is, met andere woorden: de auto heeft geen problemen. Maar als de auto eenmaal op temperatuur is, en ik een paar minuten stilsta, merk ik bij het opnieuw starten als eerste dat de motor, zonder gas te geven, tot ongeveer 1.500 tpm oploopt en vervolgens zakt naar een prima stationair toerental. Ik begin te rijden en na een paar minuten begint het gloeibougiesymbool te knipperen. Ik krijg hem niet harder dan 120 km/u en bij de minste helling slaat hij af.
Ik dacht dat het de flowmeter was, dus heb ik die vervangen door een nieuwe (€ 130), maar het probleem is er nog steeds.
Ik wil nogmaals benadrukken dat de auto geen problemen oplevert, zolang ik de motor niet stop en opnieuw start terwijl hij nog warm is.
Als ik wil dat het probleem verdwijnt, laat ik de auto afkoelen, start hem opnieuw en rijd ik kilometers zonder problemen of vermogensverlies (tot ik stop en opnieuw start terwijl de auto nog warm is).
Wat zou er mis kunnen zijn met mijn auto?
Ik kijk uit naar uw suggesties. Bedankt.