Zoek MDM

Bulletin

Mijn airconditioningregelaar werkt niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6864 door handmatig-mechanisch
Mijn airconditioningregelaar werkt niet. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik wil graag weten of iemand weet hoe ik het volgende probleem kan oplossen:
als ik de airconditioning probeer te regelen, werkt het niet. Het werkt alleen als ik de draaiknop op stand 4 zet. Wat kan ik doen?
Het gaat om een Scenic uit 1999.
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6868 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn airconditioningregelaar werkt niet
:woohoo: KIJK, IN HET ALGEMEEN RAAKT DE SNELHEIDSWEERSTAND BESCHADIGD. DIT MODEL BEDIENT EEN MECHANISCHE WEERSTAND. WAT IN HET ALGEMEEN BESCHADIGD RAAKT, IS EEN DIODE DIE IN DE WEERSTAND ZIT. ER WORDT EEN BRUG GEMAAKT OP DE DIODE EN DE VIER SNELHEDEN WERKEN WEER. WAT GEBEURT, IS DAT DE WEERSTAND DE EERSTE DRIE BEDIENT EN DE VIER RECHTSTREEKS VAN DE A/C-REGELING NAAR DE BLOWERMOTOR LOOPT.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6877 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn airconditioningregelaar werkt niet
Wat gaudencio05 zegt klopt, de vierde is direct en bij alle modellen en merken is het zo dat als dit gebeurt het de fout is van het wiel of je verandert het of omzeilt het, het is jouw beslissing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6883 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn airconditioningregelaar werkt niet
Hartelijk dank GAUNDENCIO en KIKEMEC, maar als ik de weerstand aanpas, blijven de verschillende soorten luchtsnelheid dan werken?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6884 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mijn airconditioningregelaar werkt niet
Oké, nu snap ik het. Dus door de diode te verwijderen en erop te tikken, werken alle vier de snelheden. Maar kun je me vertellen waar ze zitten? Ik snap er niks van. Zitten ze allemaal op dezelfde ingebouwde snelheidsregelaar?