Zoek MDM

Bulletin

Nissan Platina K-Klasse, modeljaar 2005 met gebreken

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6842 door handmatig-mechanisch
Nissan Platina K-Klasse, model uit 2005 met gebreken Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo en groeten aan alle vrienden van dit waardevolle forum. Ik heb een Nissan Platina K-Klasse, model 2005. Deze auto heeft me veel problemen gegeven met de bobines. Een paar weken geleden werd ik ook aangereden op de achterkant van de auto. Volgens mij raakte alleen de kofferbak de auto. De verzekering heeft dit bedrag betaald en ik heb de auto al ter reparatie aangeboden. Een week later ging echter het lampje van de stereo meteen uit, ging de gassensor branden en nu krijg ik kleine elektrische schokjes als ik de sleutel in het contact steek om de auto aan te zetten. Het lijkt ook alsof de accu leeg is. Kunnen jullie me alsjeblieft helpen? Ik laat de auto binnenkort uitlezen om de diagnose te laten stellen, want ik heb weinig middelen. Ik zou echter graag een second opinion willen van mensen met meer ervaring op dit gebied, omdat ik niet zo veel verstand heb van mechanische zaken. Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor alle bijdragen die jullie kunnen leveren.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6857 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Platina K-Klasse, model 2005 met storingen
Controleer of het controlelampje niets aangeeft en het probleem alleen in de elektrische ontladingen zit. Gebruik geen scanner, want die geeft geen informatie omdat het probleem elektrisch van aarding is. Er is waarschijnlijk sprake van een aardingsprobleem dat niet ontlaadt of van een lekstroom. Er is niets ernstigs, maar laat het toch controleren door een elektricien.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6873 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Nissan Platina K-Klasse, model 2005 met storingen
Het lampje dat ging branden, geeft aan dat er een lek in de brandstoftank zit. Door de klap is mogelijk een benzineleiding gebroken en niet vervangen, of de dop sloot niet goed. Dat het lampje gaat branden is voldoende. Maar het is niet schadelijk voor de motor. Door de schokdempers zou er een draad aan de grond moeten blijven plakken. Controleer alle bedrading, dit kan gevaarlijk zijn.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6912 door handmatig-mechanisch
Je zegt dat het lampje van je stereo kapot is. Ik denk dat er een draadje los is geraakt, ik vermoed de stroomkabel, en dat die contact maakt met iets van metaal, vandaar de ontlading.
Wat betreft de dampen: controleer de tankdop en kijk onder de rechterachterband of de kabel gebroken is. Succes.