Zoek MDM

Bulletin

Versnellingsbakstoring Renault Megane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #6833 door handmatig-mechanisch
Versnellingsbakprobleem bij Renault Megane. Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, heeft iemand misschien een idee wat er mis zou kunnen zijn met mijn Renault? Elke ochtend, als ik begin te rijden en de auto schakelt naar ongeveer de derde versnelling, hoor ik een bonk en blijft hij in de tweede versnelling hangen. Er verschijnt dan een melding "controleer versnellingsbak". Ik zet de auto dan uit en weer aan, en het probleem doet zich niet meer voor. Ik denk dat het alleen gebeurt als de auto lange tijd uit heeft gestaan... Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #6853 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Versnellingsbakstoring Renault Megane
Als het probleem te maken heeft met het stationair draaien, dan is er een probleem met de oliedruk of de olie zelf. Wat is de kilometerstand van uw Megane en wat voor type transmissie heeft deze?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #7079 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mechanics op het onderwerp : Re: Versnellingsbakstoring Renault Megane
Hallo, goedendag. Ik heb vandaag, 11 februari 2009, hetzelfde probleem. De auto heeft 32.000 km op de teller en ik heb hem naar de dealer gebracht om te laten onderzoeken wat er aan de hand is. Ik denk dat het iets met de olie of het koelsysteem te maken heeft, want als het de koppeling of iets dergelijks was, zou hij niet zo rijden. De hoogste snelheid die ik heb gehaald is 230 km/u gedurende 10 minuten zonder problemen, dus het is erg vreemd. Dit probleem lijkt vaker voor te komen als het koud is en alleen bij het starten 's ochtends.

Met vriendelijke groet

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #7081 door handmatig-mechanisch
Ja, die van mij werkt echt goed, meer dan uitstekend zelfs, hij rijdt fantastisch. Maar het probleem is dit: als ik hem 's ochtends 5 tot 10 minuten warm laat draaien, werkt alles perfect, geen enkel probleem met mijn auto.
Maar als ik hem start en meteen wegrij, en hij probeert naar de derde versnelling te schakelen, hoor ik een bonk en blijft hij hangen. Ik moet hem dan uit- en weer aanzetten... het is heel vreemd, en ik denk niet dat het aan de versnellingsbak ligt. Ik heb niet veel verstand van autotechniek, maar ik neem aan dat als dat het geval was, hij helemaal niet zou schakelen, zelfs niet als de motor gloeiend heet was... tenminste, dat denk ik. Ik heb hem nog niet naar de dealer kunnen brengen omdat ik er geen geld voor heb, maar dat ga ik wel doen... Groeten, en bedankt aan iedereen die gereageerd heeft...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 10 maanden geleden #7082 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb er wel aan gedacht om hem even warm te laten draaien, maar in de handleiding staat dat je dat niet moet doen. Je moet rustig en soepel rijden, en dat is alles. Dat probeer ik ook te doen. Sinds ik hem heb (het is een model uit 2007), startte ik hem altijd meteen en reed ik zonder problemen weg, maar nu is dit probleem er ineens. Net als jij weet ik niet veel van autotechniek, maar ik ben wel goed in logisch redeneren, haha. En zoals je al zei, als het aan de versnellingsbak lag, zou hij niet schakelen, zelfs niet als de olie heet was. Ik denk eerder dat het aan de oliedruk ligt dan aan de omgevings- of versnellingsbaktemperatuur. Dat is wat ze me bij de dealer vertelden. Ik krijg hem over twee dagen terug. Ik laat je weten hoe het gaat, maar verder is alles perfect. Afhankelijk van of ze iets vervangen of niet, laat ik je de kosten weten, zodat je kunt beginnen met sparen of, zoals ik heb gedaan, de garantie kunt gebruiken.

Groetjes, bedankt.