Zoek MDM

Bulletin

Versnellingsbakstoring Renault Megane

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6833 door handmatig-mechanisch
Versnellingsbakstoring Renault Megane Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, kan iemand mij een idee geven over het mogelijke probleem met mijn Renault? Elke ochtend, als ik begin te rijden, maakt de derde versnelling een knal zodra hij ongeveer inschakelt, en blijft hij in de tweede versnelling staan. Ik krijg dan de melding "Controleer versnellingsbak". Ik zet hem uit en weer aan, maar deze foutmelding herhaalt zich niet. Ik denk dat hij dit doet nadat hij urenlang uit heeft gestaan. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6853 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane versnellingsbak defect
Als het probleem te wijten is aan de rusttijd, dan is er een probleem met de oliedruk of met de olie zelf. Welke kilometerstand heeft uw Mégane en wat voor type versnellingsbak heeft hij?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7079 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Renault Megane versnellingsbak defect
Hallo, goedemorgen. Mij is vandaag, 11 februari 2009, hetzelfde overkomen. Hij heeft 32.000 km gereden en ik ben naar de dealer geweest om te laten onderzoeken wat het probleem is. Ik denk dat het iets met de olie of de koeling is, want als het aan de koppeling of iets dergelijks zou liggen, zou hij niet zo lopen. De maximumsnelheid waarmee ik hem heb gereden, was 230 km gedurende 10 minuten, zonder problemen. Dus, het is heel vreemd. Dit probleem deed zich vaker voor als de auto KOUD was, en alleen als hij 's ochtends werd gestart.

Groeten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7081 door handmatig-mechanisch
Ja, die van mij werkt heel goed, meer dan uitstekend, hij rijdt geweldig, super, maar het vervelende is dat als ik hem 's ochtends 5 tot 10 minuten laat opwarmen, alles wonderwel werkt, ik heb er geen enkele klacht over. Maar
als ik hem start en meteen start, en hij probeert naar de derde versnelling te gaan, hoor ik een klop en blijft hij hangen, dan moet ik hem uitzetten en weer starten... het is heel vreemd, en ik denk ook niet dat het aan de transmissie ligt, ik weet niet veel van mechanica, maar ik denk dat hij dan niet in een versnelling zou kunnen schakelen, zelfs niet als de motor superheet is... nou ja, ik zeg, ik heb hem nog niet naar de dealer kunnen brengen vanwege een gebrek aan $$$$, maar ik ga het doen... groeten en bedankt aan degenen die mij hebben geantwoord...

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 5 maanden geleden #7082 door handmatig-mechanisch
Nou, ik heb erover gedacht om hem even te laten opwarmen, maar volgens de handleiding staat dat je dat niet moet doen en dat je gewoon rustig moet RIJDEN en dat is alles, en nou ja, dat is wat ik heb geprobeerd te doen, vanaf het moment dat ik hem kocht (het is een model uit 2007), ik zou hem starten en er meteen mee gaan rijden, geen problemen, maar nu begint het zo vervelend te worden, en nou ja, net als jij, ik weet niet veel van mechanica, maar ik weet wel logica hehe, en zoals je zegt, als er iets met de bak was, zou hij niet schakelen, zelfs niet als de olie heet was, ik maak me meer zorgen over de oliedruk versus de omgevings- of baktemperatuur, dat is ook wat ze me bij de dealer vertelden dat het zou kunnen zijn, ze zullen hem binnen 2 dagen bij me afleveren, ik zal ze laten weten hoe het is afgelopen, maar vanaf dan is alles ook perfect, afhankelijk van of ze iets veranderen of niet, ik zal ze de kosten geven zodat ze kunnen sparen of zoals ik kunnen doen en solliciteren de garantie.

Groeten, Bedankt