Zoek MDM

Bulletin

Mercedes 300E bouwjaar 1990

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6738 door handmatig-mechanisch
Mercedes 300E jaar 1990 Uitgegeven door manual-mecanica
Ik heb een 300E uit 1990 die oververhit raakt bij lage snelheden. Ik word er misselijk van. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb de waterpomp vervangen en de radiator opnieuw van een stang voorzien. Ik wil op vakantie, maar ik ben bang dat ik hem onderweg naar het zuiden kapot maak. Alle informatie, vrienden, is welkom.
trucker40

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6760 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Mercedes 300E bouwjaar 1990
Controleer of de ventilator werkt, of hij elektrisch is. Ik denk dat jij een thermoventilator hebt. Vertel me of hij werkt en of het waterpeil daalt of gelijk blijft. Is er een lek of zoiets? Als dit allemaal in orde is, verwijder dan de thermostaat en laat hem zo. Koop geen nieuwe, maar laat hem er gewoon zonder zitten. Als hij na dit alles nog steeds warm wordt, verwijder dan een bougie en kijk of die roestig is. Controleer ook of de olie niet geëmulgeerd is. Verwijder gewoon de olievuldop en kijk of er een crème in zit. Beide laatste alternatieven zijn ernstig. Vervang in dat geval de cilinderkoppakking. Als het probleem zich alleen voordoet bij lage snelheid en verdwijnt als je sneller rijdt, ligt het waarschijnlijk alleen aan de ventilator. Controleer dit en laat het me weten, zodat je snel van je vakantie kunt genieten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6768 door handmatig-mechanisch
Bedankt, maat. Ik heb de thermostaat al verwijderd, de bougies zijn nieuw en godzijdank lekt er geen water in de olie, dus de pakking is in orde. Ik blijf erbij, ik word er misselijk van... maar ik vind het geweldig, hahaha.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6770 door handmatig-mechanisch
Wat het water betreft, toen we de radiator verwijderden om hem te ontluchten, zagen we dat hij bij hogere toerentallen meer water doorstuurde. Ik heb de pomp vervangen door een nieuwe, maar het probleem was niet opgelost. Ik zag dat hij bij lage snelheid bijna geen water meer doorstuurde, maar toen ik gas gaf, stuurde de slang een volle hoeveelheid naar de radiator. Ik moet een blikje kwijt zijn geraakt tijdens dit experiment, maar toen ben ik de pomp gaan kopen, en met de nieuwe pompt hij nog steeds geen water... Ik blijf erbij, ik word er gek van.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6807 door handmatig-mechanisch
Je hebt niet gezegd of de ventilator elektrisch of mechanisch is. Afgezien van de thermostaat, als je die op een lage stand verwijdert, kan de waterstroom worden verlaagd omdat je de waterstroom aanpast. Heb je daarnaast gekeken of er een klep in het systeem open is blijven staan die de druk ergens anders naartoe leidt? En welke temperatuur bereikt die klep dan?