Zoek MDM

Bulletin

P0505 Pathfinder '99

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6735 door handmatig-mechanisch
P0505 Pathfinder '99 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb de klopsensor vervangen van een Pathfinder pick-up uit '99 met een 3.3L motor. Hij viel plotseling uit en was erg moeilijk te starten, en dat was wat de scanner aangaf. Nu slaat hij soms uit en start dan weer op, maar hij geeft code P0505 aan, wat duidt op een storing in de stationair toerentalregeling. Het probleem is dat de IAC zich niet in het gasklephuis bevindt. Kan iemand mij vertellen waar de IAC zich bevindt? Of is er een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt,

Jose Marcos.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6758 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: P0505 Pathfinder '99
De IAC-kleppen zitten altijd in het gasklephuis. Er zijn verschillende typen. Ze veranderen van vorm, bijvoorbeeld bij Magneti Marelli, Ford en Mazda. Ze zitten daar altijd. Kijk goed en je zult ze vinden. Ik weet niet zeker waar jouw model ze heeft, maar in de handleiding zou het moeten staan. Om ze van de TPS te onderscheiden, zoek je gewoon naar de kleppen die niet op de Matiposa zijn aangesloten. Dat is alles. Ik heb echter grote twijfels. Heb je gezien wat de scanner zei of is het je gewoon verteld? Ik vraag het je, want de IAC-kleppen zijn actuatoren en geen sensoren. De scanner detecteert ze niet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6771 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: P0505 Pathfinder '99
Bedankt voor je reactie. Ik heb het probleem al opgelost. Als het niet de IAC is, dan is het iets dat het stationair toerental regelt, en dat zit achter in het inlaatplenum, heel verborgen. Het
was losgeraakt. Ik denk dat ik het niet goed heb aangesloten, en aangezien ik de motor heb laten wassen, is dat waarschijnlijk de reden dat het los is geraakt.
Ik heb het weer aangesloten en ervoor gezorgd dat de connectorvergrendeling deze keer klikte.
Het waarschuwingslampje is niet meer gaan branden en het werkt prima.

José Marcos.