Hartelijk dank, beste vrienden, voor jullie meningen en samenwerkingen over onderwerpen die voor beide partijen zeer nuttig kunnen zijn. De laatste opmerking over het elektrische systeem en de module komt heel dicht in de buurt van wat er aan de hand is. Ik zal jullie de mogelijke oorzaken vertellen, en jullie kunnen me vertellen of dat het geval is als je je auto laat repareren. Aan een vriend die via deze blog vroeg, vertelde ik de mogelijke oorzaken die ik heb onderzocht voor deze migraine die terugkomt bij de problemen met Amerikaanse auto's, met name Toyota's, aangezien Japanse auto's dit soort problemen bijna nooit hebben.
Voor de zekerheid is het voor de monteur het makkelijkst om u te vertellen: het is uw ABS-module die kapot is en vervangen moet worden. De module of computer voor dat onderdeel is het laatste waaraan we moeten denken dat het defect is. Eerst wordt er een scan uitgevoerd met scanners die specifiek zijn voor het merk, model en bouwjaar van de auto. Houd er ook rekening mee dat er scanners zijn voor motoren, andere voor remmen, weer andere voor airconditioning, enzovoort. In tegenstelling tot sommige monteurs die beweren dat één scanner alles kan uitlezen, komt dat doordat hij de andere niet heeft. Ten tweede, als de scanner niet wil uitlezen of moeite heeft en fouten die mogelijk oud zijn niet wist, overweeg dan dat er mogelijk kortsluiting is, hetzij door gebroken kabels of gewoon een beschadigde aansluiting. Nadat u dit hebt gecontroleerd en ervoor hebt gezorgd dat alles in orde is, controleert u de snelheidssensoren op elke band en laat u ze meten wat ze moeten meten en dat ze correct zijn gekalibreerd. Vertel ze niet dat ze niet gekalibreerd kunnen worden. Na al dat gedoe hebben we alleen de ECU, de ABS-module en de VSC Off- en VSC Track-modules gecontroleerd. Ik heb niet al deze stappen kunnen volgen. Na zoveel tijd, geld en onderzoek te hebben verspild, heb ik deze conclusies niet kunnen trekken. Zelfs Toyota-monteurs weten niet hoe ze hun defecten moeten toegeven en hoe ze die voor gebruikers moeten oplossen. Zoals u ziet, kost elk consult geld. Ik denk dat de auto genoeg is, toch? Laten we eens kijken of u met nieuwe ideeën en bijdragen kunt komen. Manuel, een knuffel uit Santa Cruz, Bolivia.
Dit diagram geeft u een idee van waar ik het over heb.
Nicolaas