Zoek MDM

Bulletin

Toyota Duet 2000 ontstekingsprobleem

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden - 16 jaar en 8 maanden geleden #6707 door handmatig-mechanisch
Toyota Duet 2000 Ontstekingsprobleem Geplaatst door manual-mecanica
Hallo allemaal... een tijdje geleden begon de motor van mijn Toyota Duet uit 2000 zonder duidelijke reden te oscilleren bij stationair draaien. Na wat suggesties van een monteur en na een scan heb ik de lambdasonde vervangen... er was enige verbetering, maar het probleem kwam terug. Tot nu toe startte de motor nog steeds, maar op een ochtend om onverklaarbare redenen wilde hij niet meer starten... ik bedacht me dat ik de inlaatslang naar het inspuitspruitstuk moest verwijderen en merkte dat er te veel druk op stond. Daarna probeerde ik hem te starten en hij startte, maar slechts even... Ik denk dat het te wijten kan zijn aan de klep die de brandstofdruk regelt, want wanneer ik de motor probeer te starten, maakt de pomp een vreemd geluid alsof hij leegloopt omdat hij geen benzineretour kan vinden... kan iemand me hierbij helpen, want vreemd genoeg kan ik geen benzineretourleiding vinden... en ik kan het probleem niet oplossen. De motor is erg klein, slechts 1000cc met 3 cilinders.

HELP ALSJEBLIEFT¡¡¡¡¡:onzeker:
Laatst bewerkt: 16 jaar en 8 maanden geleden door . Reden: bijgevoegde afbeelding

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6716 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de ontsteking van de Toyota Duet uit 2000
Uit je uitleg zou het de brandstofpomp kunnen zijn, die niet genoeg druk levert om de elektro-injector te openen. Controleer ook de bougies.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6729 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Probleem met de ontsteking van de Toyota Duet uit 2000
Zoals ik al zei, denk ik dat de druk te hoog is omdat er geen retour is, wat volgens mij de motor doet afslaan. Ik zou graag willen weten hoe het retoursysteem in dit voertuig werkt. Heeft iemand hier een idee van?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6757 door handmatig-mechanisch
Kijk eerst of er vonk in de bougies zit en dan in de brandstof. Er is altijd een retour, waarschijnlijk zit die bij dat model aan de andere kant van het inspuittraject. Als er veel druk ontstaat, komt dat doordat de pomp brandstof pompt. Dan is de pomp in orde. Als de pompen kapot gaan, pompen ze minder brandstof. Het probleem is dat de injectoren mogelijk zijn doorgeslagen of open zijn en de brandstof niet in de cilinders laten stromen. Een andere mogelijkheid is dat de auto op een gegeven moment oververhit is geraakt, dat de injectiepuls te lang is en de auto verstikt. Controleer het volgende en laat het me weten, zodat ik de storing kan vaststellen. Loopt er eerst stroom door de bougies? Komt de bougie er droog of nat uit als je hem niet start en losdraait? Het systeem handhaaft altijd een druk om te voorkomen dat het traject leegloopt en het starten bemoeilijkt. Hiervoor is er een vacuümklep met aan de ene kant atmosferische druk en aan de andere kant brandstofdruk. Wanneer deze brandstofdruk hoger is dan de atmosferische druk, gaat het retourkanaal open.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6799 door handmatig-mechanisch
Ik heb de slang die naar de injectorhelling loopt verwijderd en toen de restdruk eruit kwam, heb ik hem weer aangesloten... toen probeerde ik
hem te starten en de motor werkte even en sloeg toen weer af. Toen begon ik
de bougies te verwijderen en het lijkt erop dat ze allemaal zwart zijn, niet zoals voorheen, toen ze meestal schoon
of een beetje blauw waren als de motor goed werkte... een zus vertelde me dat ze de motor misschien een beetje hebben geforceerd en dat hij oververhit zou kunnen zijn geraakt.
Bedankt voor je hulp, maar ik heb het nog steeds nodig...
Groeten...