Hoi forumlid, ik ben motormonteur, maar vroeger was ik automonteur. Ik zal je vertellen dat dat lampje in principe niet waarschuwt voor een gebroken distributieriem. Mogelijk waarschuwde dat lampje voor wat er daarna gebeurde: er was iets mis en er scheurde iets, het brak, je had het niet kunnen voorkomen. Het is raadzaam om de distributieriem iets eerder te vervangen dan de fabrikant aangeeft, en het hangt ook af van het gebruik van de auto, plotselinge acceleratie, enz. Wat ik wel aanraad, is dat ze de riem, spanners en geleiders die ze hebben vervangen, en ook de waterpomp laten controleren. Omdat het zichtbaar is en het grootste deel al gedaan is, is dat beter. Ik kan me voorstellen dat er een klep krom is, dus laat alles grondig controleren. Niemand kan je die 4000 euro besparen, dus neem ontslag... Groeten.
P.S. Je vermeldt niet waarom je hem de vorige keer hebt meegenomen. Misschien hebben ze iets aangeraakt wat ze niet hadden moeten doen. Breng hem naar een andere garage om meningen te vergelijken. Er zijn veel mislukte klussen.