Zoek MDM

Bulletin

Het stuurwiel van een Ford F150 met airbag verwijderen

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6642 door handmatig-mechanisch
Goedemiddag allemaal.

Ik zou graag willen weten of iemand mij schriftelijke instructies, foto's of gescande kopieën van de werkplaatshandleiding kan geven die uitlegt hoe je het originele stuurwiel van een Ford F150 (Lobo) uit 2003 verwijdert.

Het originele stuurwiel heeft een airbag en ik wil een sportstuurwiel monteren. Daarom wil ik voorkomen dat de airbag wordt geactiveerd of de klokveer beschadigd raakt bij het verwijderen van het originele stuurwiel.

Bij voorbaat dank.

Fijne middag.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6690 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurwiel verwijderen van een Ford F150 met airbag
Hallo, ik denk dat ik je kan helpen. Nog één vraag. Gebruikt het nieuwe stuurwiel altijd de airbag, of is die ongeldig? Ik heb de informatie, maar ik denk dat het voor je veiligheid het beste is om het originele systeem te behouden.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6721 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Stuurwiel verwijderen van een Ford F150 met airbag
Er zijn adapters die de bestuurdersairbag uitschakelen. Vraag ernaar bij tuningbedrijven.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6753 door handmatig-mechanisch
Aan de achterkant van het stuur zit een afdekplaatje dat je verwijdert en als je de explosieve bom loskoppelt van de airbag, is alles weer normaal. Ik denk hetzelfde als mijn collega's die zeggen dat het beter is om het originele systeem te behouden of de airbag correct uit te schakelen.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden - 16 jaar en 6 maanden geleden #6765 door handmatig-mechanisch
Welterusten

Hartelijk dank voor je antwoorden. Ik zal het uitgebreider uitleggen. Als je informatie hebt over hoe je het originele stuurwiel verwijdert, stuur me die dan gerust toe.

Ik wil het originele stuurwiel van de auto vervangen door een MOMO-sportstuurwiel. Ik weet van tevoren dat het sportstuurwiel niet geschikt is voor airbags. Ik wil het originele stuurwiel veilig verwijderen om te voorkomen dat er tijdens dit proces een ongeluk gebeurt doordat de airbag wordt geactiveerd.

Ik kijk uit naar uw reactie.

Dank u wel en nog een fijne avond.

PS Ik voeg een afbeelding van het voertuig bij.

Bijgevoegd bestand:

Bestandsnaam: PA220012b.jpg
Bestandsgrootte: 45,48 KB
Laatst bewerkt: 16 jaar en 6 maanden geleden door . Reden: Ik kon de .jpg-afbeelding niet toevoegen.