Zoek MDM

Bulletin

Repareer de omgevallen motor. Mogelijke vastloper.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6607 door handmatig-mechanisch
Herstel een vastgelopen motor. Mogelijke vastlopen. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, kijk, ik sta op het punt een wrak te kopen om als donor te gebruiken. Het is een Golf mk3 GTI 2.0 16v. De auto in kwestie sloeg over de kop en slikte ongeveer 1 liter olie.

Toen ik ernaar ging kijken, probeerden we hem te starten, wat lukte, maar hij sloeg na 3 of 4 seconden af. Volgens wat ik heb gehoord, is het mogelijk dat hij bij het starten vastliep en de drijfstangen kromden.

In het beste geval, zo vertellen ze me, moet ik de bougies verwijderen en het contact aanzetten om alle olie uit de kamers te krijgen. Ik denk dat ik dan het luchtfilter moet vervangen

. In het ergste geval zijn de drijfstangen misschien krom, en ik weet niet zeker of het in dit geval de moeite waard is om te repareren.

Zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn met het over de kop slaan? Moet ik nog naar iets anders kijken?

Alvast bedankt. Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6630 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Een vastgelopen motor repareren. Mogelijke vastloop.
Ten eerste, als de auto een liter olie heeft verbruikt, moet je kijken waar de olie in de verbrandingskamer terecht is gekomen. Ten tweede, als de olie verstopt is, moet je controleren of de olie via de drijfstang of de hulpas komt. In beide gevallen zul je veel geld moeten investeren om de auto stabiel en in goede staat te houden.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6639 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Een vastgelopen motor repareren. Mogelijke vastloop.
Haal de bougies eruit en probeer ze met de hand te draaien voordat je ze met de startmotor draait. Leg er iets onder zodat er geen olieplas op de vloer ontstaat wanneer je ze met de startmotor draait nadat je ze met de hand hebt gedraaid. Doe de motorkap dicht, want anders komt alles onder de olie te staan.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6655 door handmatig-mechanisch
Heel erg bedankt, ik ga het proberen. Ze zeiden dat ik de bougies moest vervangen nadat ik dit had gedaan.