Zoek MDM

Bulletin

Daihatsu Charade bouwjaar 96

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6603 door handmatig-mechanisch
Daihatsu Charade, jaar 96. Uitgegeven door manual-mecanica
Hallo vrienden,
ik schrijf dit onderwerp omdat ik een groot probleem heb met mijn Daihatsu Charade uit '96. Wat er gebeurt, is dat de radiator elke 15 minuten warmer wordt dan normaal. Ik moet de radiator eraf halen en er ijswater overheen gieten. Het ergste is dat de container waar het water in de radiator zou moeten komen, te vol zit, alsof hij verstopt is. Nu ik me realiseer dat hij leeg is, heb ik water rechtstreeks in de radiator gegoten en de container lijkt vol te zitten, alsof er mos in zit, wat schimmel zou kunnen zijn. Bij mij is het probleem misschien dat de radiator op een gegeven moment verstopt is, waardoor het warme water terugkomt en de radiator leeg raakt. Ik weet echter niet veel van mechanica, maar de logica die ik zie, is ongeveer zo. Ik weet ook niet hoe ik de radiator moet schoonmaken als dit het probleem is. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6625 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Daihatsu Charade jaar 96
Nou, op basis van wat je beschrijft, is de kans groot dat je radiator behoorlijk vuil is, met afzettingen. Schoonmaken is niet zo moeilijk; leeg de radiator gewoon als de motor koud is om ongelukken te voorkomen. Gebruik daarna eventueel een radiatorreiniger die je overal kunt kopen. En ik raad aan om, als je je radiator met stromend water vult, dit niet meer te doen en antivries te gebruiken om kalkaanslag en andere afzettingen te voorkomen. Succes.B)

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6631 door handmatig-mechanisch
Ik denk dat het probleem eerder bij de thermostaat ligt. Ik denk dat die vastzit en geen water doorlaat. Het is waarschijnlijker de radiator. Controleer die in ieder geval.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6638 door handmatig-mechanisch
Ik ga akkoord met Kike's beslissing, maar het gaat om de thermostaat en niet om de radiator. Eén ding is zeker: controleer de ventilatorkoppeling of de ventilator zelf. Mogelijk is deze kapot en draait de ventilator niet. Vervang ook de dop van de radiator.