Zoek MDM

Bulletin

Ik heb net een tweedehands Astra gekocht

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6585 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal!
Ik heb net een Astra uit 1997/98 gekocht en ik denk dat ik erin geluisd ben. De temperatuurmeter staat altijd tussen de 100 en het rode waarschuwingslampje. Hij maakt ook een geluid als hij in een hoge versnelling staat, alsof hij gas geeft, en de temperatuur loopt ook op. Hij wordt echter minder warm in een hoge versnelling.
Kan iemand me iets vertellen? Ik maak me grote zorgen.
Bedankt

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden - 16 jaar en 9 maanden geleden #6587 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb zojuist een tweedehands Astra gekocht
Het is waarschijnlijk de thermostaat die vastzit en de vloeistof niet laat afkoelen. De normale bedrijfstemperatuur moet 90 °C zijn en de inlaattemperatuur van de ventilator moet 97-98 °C zijn voordat de koelvloeistof kookt. Als uw ventilator werkt, kan het uw thermostaat zijn. Als hij niet werkt, zelfs niet als hij 100 °C bereikt, kan het de ventilator zijn die zijn werk niet doet. Waarschijnlijk hoort u het geluid dat u hoort als hij op toeren draait, omdat de ventilator stationair draait of als de auto stilstaat en als u snel rijdt, helpt de lucht hem een beetje af te koelen en hoort u dat geluid niet. Ik hoop dat dit u helpt.

Ah, controleer voordat u uw auto start het koelvloeistofpeil.
Laatst bewerkt: 16 jaar 9 maanden geleden door .

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6592 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Ik heb zojuist een tweedehands Astra gekocht
De meest voorkomende storingen zijn de ventilator, de thermostaat en de lamp. Als de ventilatoren zijn ingeschakeld, kunt u de ventilator en de lamp uitsluiten. Als u sneller rijdt, koelt de motor af door de lucht die door de radiator stroomt en niet door de ventilator. Dat kan de oorzaak zijn. Controleer het koelwaterpeil en de werking ervan. Het is normaal dat het toerental van het voertuig iets toeneemt als het warm wordt, maar het probleem kan verergeren als u de cilinderkop verdraait.