Zoek MDM

Bulletin

bougies

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6579 door handmatig-mechanisch
haogada bougies Geplaatst door manual-mecanica
Hallo, ik heb een Tsuru uit 2003 met 16 kleppen en mijn probleem is dat er zich olie ophoopt aan de buitenkant waar de bougies ingedraaid worden. Ik weet niet wat er gebeurt. Als iemand weet hoe ik dit kan oplossen, hoor ik het graag.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6588 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: haogadas bougies
Over het algemeen bevinden de bougies zich vlak bij het kleppendeksel. Wanneer de pakking versleten is, begint deze een beetje olie te verliezen. Dit zorgt ervoor dat er olie buiten de motor komt. Begin met het afstellen, maar pas op dat u niet overdrijft! U kunt de pakking doorknippen en testen. Als er olie blijft lekken, moet u de pakking vervangen. Dit is niet duur, in Argentinië kost het ongeveer $ 12.

Succes

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6593 door handmatig-mechanisch
Als de olie zich aan de buitenkant van de bougies bevindt en niet op het uiteinde waar de vonk ontstaat, ligt het probleem niet bij de motor, maar bij olielekkage via de kleppendekselpakking of de vuldop. Om zeker te zijn, kunt u het beste de pakking opnieuw vastdraaien zoals tyson4 voorstelt. Verwijder de pakking, maak beide oppervlakken goed schoon en breng siliconen aan die geschikt zijn voor auto's. Dat is niet duur. Als de pakking nog in goede staat is, kunt u dezelfde erop zetten. Als dat niet zo is, vervangt u hem en dat is alles. De pakkingen verbranden door de hitte en na verloop van tijd is dat niet ernstig, maar alles wordt vies en de motor ziet er niet meer uit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6645 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, leuk om op het forum te zijn. De kleppendekselpakking is beschadigd. Dicht deze bij vervanging af met siliconenkit.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6646 door handmatig-mechanisch
Goedenavond, leuk om op het forum te zijn. De kleppendekselpakking is beschadigd. Dicht deze bij vervanging af met siliconenkit.