Ik heb een klein probleem met mijn Seat Toledo 1.8 single-point uit 1996. Gisteravond, op weg naar huis, hoorde ik een behoorlijk hard kloppend geluid (klak, klak, klak) in de motor, vlakbij de versnellingsbak. Ik merkte dat het geluid stopte toen ik de koppeling intrapte. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Ik heb de motorkap geopend en zag niets vreemds. Ik ga hem later optillen om eronder te kijken. Maar als iemand weet wat het zou kunnen zijn of me tips kan geven waar ik moet zoeken, zou ik dat op prijs stellen. Als objectieve feiten kan ik zeggen dat ik die nacht, voordat ik het geluid hoorde, in een gebied met stenen en grind terechtkwam waar het wiel een beetje tegenaan stootte. Zou er een steen van binnen losgeraakt kunnen zijn? Hoewel dat niet verklaart waarom het geluid stopte toen ik de koppeling losliet... Ik moet er ook bij zeggen dat ik per ongeluk van de 5e naar de 4e versnelling schakelde, maar dat ik heel, heel kort, zonder de koppeling volledig los te laten, zonder het te beseffen, op de snelweg reed. Als iemand ideeën heeft, zou ik de medewerking op prijs stellen.