Zoek MDM

Bulletin

Geluid in de Seat Toledo 1.8-motor uit 1996

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6537 door handmatig-mechanisch
Motorgeluid van een Seat Toledo 1.8 uit 1996 Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb een klein probleem met mijn Seat Toledo 1.8 single-point uit 1996. Gisteravond, op weg naar huis, hoorde ik een behoorlijk hard kloppend geluid (klak, klak, klak) in de motor, vlakbij de versnellingsbak. Ik merkte dat het geluid stopte toen ik de koppeling intrapte. Ik weet niet wat het zou kunnen zijn. Ik heb de motorkap geopend en zag niets vreemds. Ik ga hem later optillen om eronder te kijken. Maar als iemand weet wat het zou kunnen zijn of me tips kan geven waar ik moet zoeken, zou ik dat op prijs stellen. Als objectieve feiten kan ik zeggen dat ik die nacht, voordat ik het geluid hoorde, in een gebied met stenen en grind terechtkwam waar het wiel een beetje tegenaan stootte. Zou er een steen van binnen losgeraakt kunnen zijn? Hoewel dat niet verklaart waarom het geluid stopte toen ik de koppeling losliet... Ik moet er ook bij zeggen dat ik per ongeluk van de 5e naar de 4e versnelling schakelde, maar dat ik heel, heel kort, zonder de koppeling volledig los te laten, zonder het te beseffen, op de snelweg reed. Als iemand ideeën heeft, zou ik de medewerking op prijs stellen.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6561 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid in de Seat Toledo 1.8-motor uit 1996
VERTEL ONS HOE LANG JE DEZELFDE KOPPELING, SCHIJFPLAAT EN AANDRIJFLIJN (CRAPODINA) AL HEBT. HET IS GROOT MOGELIJK DAT ALS DE CRAPODINA VERSLETEN IS, HIJ KAPOT IS. DIT GEEFT DIT SOORT GELUID. DE ANDERE OPTIE IS DAT JE EEN GEBROKEN HALFAS HEBT. WANNEER DEZE STOPT MET DRIJVEN BIJ HET INSCHAKELEN VAN DE KOPPELING, MAAKT HIJ GEEN GELUID. DAT IS OOK MOGELIJK ALS JE STENEN RAAKT!

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6562 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Geluid in de Seat Toledo 1.8-motor uit 1996
Ik heb er nog eens goed naar gekeken en ik denk dat het de rechter aandrijfas of het lager is. Ik heb één wiel opgekrikt en in de eerste versnelling gezet, maar het maakte geen geluid. Maar toen ik het andere wiel, het rechterwiel, opkrikte, maakte het dat geluid als de aandrijfas draaide. Zou het het lager kunnen zijn?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6576 door handmatig-mechanisch
Als het geluid zachter wordt als je de koppeling intrapt is er geen probleem, als het geluid ontstaat als de auto rijdt dan ligt het probleem bij de versnellingsbak, ik denk niet dat de reductie de boosdoener is, een steen is bijna onmogelijk als de versnellingsbak niet kapot is, de massa's maken alleen geluid als de auto rijdt, en bij één van de assen denk ik meer dat die om een of andere reden los is geraakt en dat de drie delen of de punten draaien en geen kracht leveren, in ieder geval zul je hem uit elkaar moeten halen om te kijken.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6586 door handmatig-mechanisch
Allereerst bedankt voor je antwoord. Ik denk dat ik bijna bij de oplossing ben. Onderweg naar de plek waar ik hem ga repareren, op een lokale markt, werd het geluid erger en hield het niet op als ik de koppeling intrapte. Het geluid was vrijwel constant, en hoe hoger de snelheid, hoe vaker het geluid werd. De versnellingspook trilt ook erg. Ik heb hem met de krik aan de linkerkant opgetild en in de eerste versnelling gezet, maar hij maakte geen geluid. Toen ik hem echter aan de rechterkant optilde en de aandrijfas in de eerste versnelling draaide, was het geluid nog steeds hoorbaar tijdens het rijden. Ik ga de aandrijfas en de fusee vervangen om te controleren of het het lager en de aandrijfas zijn en om de mogelijkheid uit te sluiten dat het de versnellingsbak is. Ik laat je weten hoe hij reageert als ik dat gedaan heb.