Zoek MDM

Bulletin

Vreselijk geluid in een Opel Frontera 2.8

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6535 door handmatig-mechanisch
Vreselijk geluid in Opel Frontera 2.8 Geplaatst door manual-mecanica
Hallo! Ik heb een Opel Frontera 2.8 TDI met een Isuzu-motor. Als ik hem bijvoorbeeld in de 4x4 zet om uit een zanderige omgeving te komen, moet ik hem al een tijdje direct uitzetten, omdat de auto dan erg moeilijk te besturen is, alsof de achteras vanzelf beweegt. Hij maakt ook een plotseling oorverdovend geluid, alsof ik op een grote steen ben gestapt, dat dan stopt. Als ik hem weer in de 2x4 zet, trilt de auto kilometerslang als een gek, maar dan verdwijnt het geleidelijk. Dit gebeurde een jaar geleden ook al. Ik heb hem naar een garage gebracht en die vertelde me dat het een lagerprobleem was, dat ze hebben vervangen omdat de ontgrendelingshendel niet goed paste.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6568 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Vreselijk geluid in Opel Frontera 2.8
Als dat het probleem al was, is de kans groot dat u hetzelfde probleem heeft. Misschien hebben ze niets veranderd, maar het alleen gerepareerd. Daarom kan het in de regel gebeuren dat ze niet goed in- of uitgaan en dat is de reden dat ze geluiden en trillingen produceren. Het kan ook zijn dat de kruiskoppelingen, of het nu de overdrachts- of de normale zijn, in slechte staat zijn of vervuild zijn met vet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.