Zoek MDM

Bulletin

Seat Toledo 1.8 16v hot start storing

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6466 door handmatig-mechanisch
Seat Toledo 1.8 16v hot start storing Geplaatst door manual-mecanica
Ik zou het op prijs stellen als iemand me kan helpen. De auto start koud prima, maar als je hem een uur stil laat staan, start hij moeilijk. Ik ben al bij drie monteurs geweest, maar geen van hen kan het probleem oplossen. Ik heb 600 euro uitgegeven en het is nog steeds hetzelfde. Heel erg bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6480 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Toledo 1.8 16v hot start failure
Hallo, er was iets soortgelijks aan de hand met mijn auto. Ik moest de startmotor verwijderen en repareren omdat hij geen vermogen meer leverde toen hij oververhit raakte. De dynamo heeft mogelijk ook onderhoud nodig.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6486 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Seat Toledo 1.8 16v hot start failure
Hij ruikt erg naar benzine en stoot zwarte rook uit als hij warm start.

Ik moet weten uit welk jaar de auto is om te zien welk type injectie hij heeft. Als het een oudere 1.8 16V is, heeft hij K-jetronic of KE-jetronic injectie. Je weet dit als je bij het openen van de motorkap de vier rode plastic slangetjes naast het luchtfilter ziet uitkomen en naar de injectoren gaan.

Als het dit type injectie is, geef ik je een paar links, zodat je niet steeds hetzelfde hoeft te schrijven, oké?

www.manualesdemecanica.com/component/opt...iew/id,5358/catid,4/
www.manualesdemecanica.com/component/opt...iew/id,5260/catid,4/

De ene is van een 505 en de andere van een Mercedes 300, beide met K-jetronic injectiesysteem. De brandstofdrukgegevens kunnen variëren, maar de rest van de controles zijn hetzelfde.

Nog iets, heb je de hogedrukkabels, bougies en verdelerkap gecontroleerd? Ik had een probleem met een Toledo 1.8 16V, en dat kwam doordat de kabels slecht waren en de vonk overal vandaan kwam, behalve bij de bougies.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6498 door handmatig-mechanisch
Hallo. Hartelijk dank voor uw antwoord. Hij komt uit '92. Ik rook niet zwart, maar hij ruikt wel behoorlijk naar benzine. Ze hebben de injectie gecontroleerd, een injector vervangen die volgens hen lekte, maar niets. Ze hebben de brandstofpomp gecontroleerd. Ze hebben de temperatuursensoren vervangen, maar niets. Ze hebben het ontstekingssysteem vervangen, maar niets. Als laatste redmiddel vertelden ze me dat de auto koolstof verzamelt als ik veel kilometers in de stad maak, maar ik rijd nu al een jaar en ik ben nog steeds hetzelfde. Ze zeggen dat ik hem naar Seat moet brengen en in de motor moet laten zetten, maar laten we eens kijken of dat me meer gaat kosten dan de hamer. De bougies zijn ook vervangen, want ze zeiden dat het een vonkprobleem zou kunnen zijn, maar het lijkt erop dat ze het hebben gecontroleerd en het werkt nog steeds niet. Ik zal de kabels en de verdelerkap controleren, zoals u zegt, maar ik vind het moeilijk om op te lossen. Hartelijk dank.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6522 door handmatig-mechanisch
Als het de 140 pk Toledo is, heeft die geen diagnose, omdat de injectie volledig mechanisch is. Dus SEAT gaat zich nergens druk om maken; ze vervangen gewoon onderdelen en kijken of ze een trucje kunnen uithalen (dat is het vervelende van deze branche, steeds meer mensen vervangen onderdelen zonder te weten of ze kapot zijn of niet, en zonder te weten of ze te repareren zijn).

Dan vertellen ze je verhalen over hoe het komt doordat de auto in de stad rijdt, of als je te veel gas geeft, of wat dan ook... (omdat ze niet weten wat er mis is en ze gaan je dat niet duidelijk vertellen).

De hoogspanningskabels en de verdelerkap zijn een van de eerste dingen waar je naar moet kijken als je zo'n probleem hebt. En als er misfires zijn, zijn er uitlaatexplosies. Zo simpel is het: bij een hete motor brandt benzine die niet van binnen verbrandt, van buiten, vooral bij het afremmen, en die auto had geen enkele uitlaatexplosie (ik heb er al een paar gerepareerd zoals die van jou).

Als hij niet start vanuit een warme start, is het mogelijk dat de "opwarmfaseregelaar" beschadigd is, of dat, of de verdelerdoseerklep (die naast het luchtfilter zit, met een stel rode buisjes).

Als je een vriend hebt die goed thuis is in mechanica, kun je met behulp van de berichten die ik heb gelinkt, elk van de injectiecomponenten één voor één bekijken tot je de spijker op zijn kop slaat. Ongeacht of ze je vertellen dat ze iets hebben veranderd vanwege dit of dat, Pascual, Juan en Manuela... Het eerste wat je moet doen, is alles stap voor stap en vanaf nul bekijken.

Met vriendelijke groet.