Goedenavond allemaal,
een paar maanden geleden had ik een klein probleempje met mijn Stilo en hier, op dit forum, heb ik geld en tijd bespaard.
Nu heb ik voor de verandering weer een klein probleempje gehad en ik ga jullie allemaal vertrouwen, want het is duidelijk dat de arme man niet elke keer dat een auto koud is euro's kan uitgeven.
Bij de laatste onderhoudsbeurt heb ik, afgezien van de olie en het filter, de dynamoriem en de hulpspanner vervangen.
Een vriend van mij, een monteur, vertelde me dat de riem erg versleten was en dat ik hem bij de officiële dealer heb vervangen.
De verrassing was dat toen ik de auto uit de garage haalde en in de eerste versnelling met de koppeling aanzette, ik een piepend geluid hoorde, als een ratelend geluid (maar niet het stationair draaiende geluid dat alle Fiats maken) vanuit de dynamo kwam.
Ik draaide me om en vertelde het en ze zeiden dat het kwam omdat de riem nieuw was en zo... (het gebruikelijke) het geluid was toegenomen, dus ik heb hem teruggebracht en ze hebben me aan het lijntje gehouden, alsof het gepiep niet iets in de dynamo was...
Zonder monteur te zijn, ben ik er 95% zeker van dat het te maken heeft met de spanner of een slecht geplaatste riem... Ze zeiden dat ik hem vrijdag moest brengen zodat ze ernaar konden kijken (maar ze zullen zeker proberen mijn geld te krijgen) kunt u me helpen??? in ieder geval om vrijdag met iets achter de hand te komen, zodat ze me niet zo snel voor de gek houden, want uiteindelijk zullen ze je oplichten als ze dat willen, dat is wat er gebeurt als je geen monteur bent.
Ik zou uw hulp op prijs stellen, heel erg bedankt,
sorry als ik vervelend ben geweest. GROETEN, DAVID