Zoek MDM

Bulletin

benzineverbruik

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6510 door handmatig-mechanisch
Reactie van handmonteurs op het onderwerp Re: benzineverbruik
De carburateur is compleet gemonteerd en de vervroeging is in orde. Ik had dat allemaal al verwacht, maar er komt nog steeds een sterke benzinelucht uit de uitlaatpijp. Ik weet niet of het klopt, maar mij is verteld dat het kan zijn dat de kleppen niet goed sluiten, waardoor de benzine in het interieur van de motor lekt en niet volledig verbrandt. Moet ik dit nog bevestigd krijgen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6528 door handmatig-mechanisch
in werkelijkheid heeft het er wel iets mee te maken, want als de kleppen niet goed sluiten of niet synchroon met de beweging van de zuiger open of dicht gaan, is het mogelijk dat het mengsel niet goed ontsnapt. Voor een goede verbranding in de cilinder moet deze zich in het bovenste dode punt bevinden en moeten beide kleppen gesloten zijn. Als de kleppen niet goed sluiten, ontsnapt het mengsel en komt er een geur vrij. Door dit probleem op te lossen, los je ook het overlappingsprobleem op. Dit is het moment waarop de twee kleppen opengaan en er een afvoer van de gassen plaatsvindt. Misschien moet je het systeem ontkolen en daarmee los je het op.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6549 door handmatig-mechanisch
Ik heb uw opmerking in de praktijk gebracht... en dankzij een goede monteur die ik ken, konden we dit en nog een paar andere problemen oplossen... hartelijk dank voor uw medewerking