Zoek MDM

Bulletin

260 pk scheepsmotor

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6437 door handmatig-mechanisch
260 pk nautische motor Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo allemaal, ik kom naar jullie omdat mijn mechanische niveau basis is.
Ik heb een boot gekocht met een Mercruiser benzinemotor van 260 pk uit 1989 en ik merk dat hij in neutraal (zonder de schroef in te schakelen) acceleratie goed verdraagt, maar bij het varen (met de schroef ingeschakeld) vanaf 2000 toeren sputtert hij en raakt oververhit, wat bij lage toerentallen niet gebeurt. En hij loopt niet goed stationair (ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft). De vorige eigenaar vertelde me dat het hem ook is overkomen en dat zijn monteur hem vertelde dat het een probleem was met een slang die geplet was, maar hij heeft hem gerepareerd en gezegd dat het niet meer zou gebeuren.
In principe is deze motor vóór de zomer volledig uit de boot gehaald en grondig nagekeken door een erkende monteur, dus ik ga ervan uit dat er geen ernstig probleem is. Ik zou het op prijs stellen als u mij ideeën kunt geven over mogelijke oorzaken en oplossingen, te beginnen met de eenvoudigste reparaties. Als jullie het te ingewikkeld vinden, heb ik geen andere keus dan het naar een nautisch monteur te brengen en waar voor mijn geld te krijgen.
Heel erg bedankt allemaal.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6484 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 260 pk scheepsmotor
Is het brandstofinjectie of carburatie?

Uit wat je zegt, kunnen er twee dingen zijn:

problemen met de ontstekingstiming, slechte vonken of een te vroege ontsteking, onverbrande benzine, en wanneer die de gloeiend hete uitlaatwanden raakt, flitst hij.

Brandstofgebrek: als de motor honger heeft, wanneer hij onder druk staat, kreukt hij, raakt oververhit en presteert hij ondermaats. Soms slaat hij ook terug, maar meestal produceert hij geen sterke flitsen zoals bij een misfire.

Een andere mogelijke oorzaak is klepafstelling, maar als je monteur dat heeft gecontroleerd, denk ik niet dat dat de oorzaak is.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.