Zoek MDM

Bulletin

1996 Ford Explorer-transmissie

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6434 door handmatig-mechanisch
1996 Ford Explorer Transmissie Geplaatst door manual-mecanica
Ik heb hulp nodig:
ik heb een handgeschakelde Ford Explorer 4x4 uit 1996. Al een tijdje voel ik een sterke schok, alsof de homokinetische koppelingen springen als de vierwielaandrijving is ingeschakeld en als ik met voorwielaandrijving naar links of rechts stuur (nieuwe exemplaren zijn vervangen en het is nog steeds hetzelfde). Rechtdoor rijdend gebeurt er niets, behalve bij het oprijden van een steile helling. Het hele mechanische gedeelte is gecontroleerd.:S

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6502 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 1996 Ford Explorer Transmissie
Ik denk niet dat je alle mechanische onderdelen hebt gecontroleerd. Als dat zo was, had je het probleem al ontdekt. Het is namelijk zo dat dit soort storingen moeilijk te herkennen zijn als je de auto niet bij je hebt om goed te kijken en naar de geluiden te luisteren. Als het droog is, zoals bij een klap, kan het probleem bij de 4x4 vlinderkleppen zitten. Misschien heb je de overbrengingscardan verdraaid, verkeerd uitgelijnd of niet goed vastgedraaid. Ik zou de kruiskoppen controleren, die normaal gesproken kapotgaan, en een aantal steunen, en dan de rest. Je zou de olie in de bak kunnen controleren en erop letten dat er geen metaaldeeltjes in zitten, aangezien er mogelijk sprake is van slijtage van de componenten.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6691 door handmatig-mechanisch
Ik heb deze storing in de Explorer opgemerkt en ik raad je aan een scanner aan te schaffen. De koppeling in de tussenbak is elektrisch en werkt met een module. Als er een elektrische storing is, zou de code in het geheugen moeten staan. De storing kan worden veroorzaakt door een intermitterende ontkoppeling van de 4x4, wat zich bij het draaien manifesteert als een mechanisme dat de kracht niet ondersteunt. Het wordt waarschijnlijk veroorzaakt door schade aan de magnetische verbindingsspoel, een band binnenin, of een ontkoppeling door sterk versleten interne onderdelen in de tussenbak.

Ik hoop dat dit nuttig is.
Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 8 maanden geleden #6891 door handmatig-mechanisch
Ik haalde de tussenbak eruit en zag dat het pompfilter helemaal verstopt zat en de ketting een beetje versleten was, maar niets ernstigs, niet genoeg om hem over te slaan. Ik denk dat het grootste probleem de smering is, want die werd alleen gesmeerd door spetters en er stond geen druk op de frictieschijven. Ik heb hem nog steeds niet in elkaar gezet, want we willen de oliepomp met het filter en de ketting vervangen, maar reserveonderdelen zijn vrij schaars.
Bedankt voor je advies, daar zit het probleem en aangezien ik op vakantie ben, zal ik na terugkomst eens kijken wat er gedaan is.