Zoek MDM

Bulletin

Remblokken vervangen op een BMW 320d

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6425 door handmatig-mechanisch
Hallo allemaal, ik heb een paar vragen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Het lampje voor remblokken ging branden. Ik was van plan om ze zelf te vervangen, maar nu het lampje brandt, weet ik niet wat ik moet doen. Ik weet dat ik een kabel moet vervangen, maar ik heb geen idee wat voor soort kabel het is, of dat het erg ingewikkeld is.

Ik heb de werkplaatshandleiding van mijn auto doorgenomen, maar kan niets vinden. Kunt u me vertellen welk type of model kabel ik nodig heb, en of het erg ingewikkeld is om te vervangen?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6426 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Remblokken vervangen op een BMW 320d
Het linker voorwiel en rechter achterwiel hebben een sensor op de remblokken. Wanneer de remblokken slijten, raakt de sensor de schijf en valt uit. De oplossing is om de remblokken en de rembloksensor te vervangen, of de twee sensorkabels aan te sluiten. Dit is misschien eenvoudig voor u.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6442 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Remblokken vervangen op een BMW 320d
Bedankt barbasmec, ik ga het proberen en kijken hoe het gaat. Hé, nog een vraag... zou het ABS of de stabiliteitscontrole me problemen kunnen geven? Zou het geen verschil maken als de remblokken vervangen worden?

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6469 door handmatig-mechanisch
Wauw? Ik snap dit niet. De transmissieregeling werkt met het ABS en dus met de remblokken.