Zoek MDM

Bulletin

ABS- en 4WD-problemen op de X Trail uit 2007

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6375 door handmatig-mechanisch
Groeten aan alle mensen die dit fantastische forum vormen.
Ik heb een probleem met een Nissan X Trail 4x4 uit 2007 en het volgende gebeurt: ik start hem, rijd, en ik voel dat de snelheid niet overeenkomt met wat het dashboard aangeeft. Wanneer ik 30 of 40 km/u bereik, gaan het ABS- en 4WD-lampje op het dashboard branden en de snelheidsmeter keert terug naar normaal. Ik heb er een scanner op gezet en hij geeft DTC-code P1720 aan, wat een snelheidssensor is, maar hij toont de snelheidsmeter. Waar zit de snelheidssensor? Of zit die op elk wiel? En hij werkt met het ABS (antiblokkeersysteem). Let op: de box werkt perfect, maar het lampje van de duizend gaat niet branden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6409 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: 2007 X Trail ABS en 4WD problemen
Nou, om eerlijk te zijn... ik heb geen idee of hij het Renault-systeem heeft (gemiddelde wielsnelheid) en niets in de versnellingsbak. Of dat hij één sensor in de versnellingsbak heeft en dan sensoren voor alle vier de wielen om te bepalen of hij slipt of niet.

Ik vermoed dat hij een dubbel systeem heeft, wat betekent dat er één in de versnellingsbak zit, aan de ene kant, en dan aan de achterkant, waar de flens zit waarmee de kruiskoppeling van de transmissie is vastgeschroefd.

En dan heeft hij vier audiosensoren, één per wiel, die te allen tijde bepalen of de auto slipt of niet.

Als hij aangeeft dat de snelheidssensor defect is, betekent dit dat de sensor van de versnellingsbak defect is. Dus, aangezien de auto hoog is, ga er zo even onder staan en kijk met een zaklamp onder de versnellingsbak; er zal vast wel iets naast de tussenbak liggen.

Met vriendelijke groet.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.