- Bedankt ontvangen: 2
08-09-2022 Hits: 4617 Computerwetenschappen
02-07-2022 Hits: 2350 Computerwetenschappen
Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.
Het lijkt erop dat de luchtinlaten kapot zijn door versleten afdichtingen. De mijne lekt overigens helemaal niet, maar ik ga hem er toch uithalen en bekijken, want ik ben bang dat het alleen de afdichtingen zijn of dat ik uiteindelijk de hele pomp moet vervangen.camelio1 schreef: Hallo allemaal, ik zie dat jullie veel ervaring hebben op dit gebied en ik wilde mijn geval met jullie delen.
Ik heb een Omega 2.5td uit '95 en die heeft me tot nu toe geen problemen gegeven. Het motorstoringslampje gaat branden als ik mijn voet van het gas haal. Ik geef bijvoorbeeld een beetje gas en laat het los en het gaat branden. Als ik het gas loslaat om te schakelen, gaat het ook branden. Soms slaat de motor af, zelfs op de snelweg als ik wil schakelen terwijl ik mijn voet van het gas haal. Als ik hem op de snelweg van toeren laat zakken door het gas voorzichtig op te tillen en dan probeer hem weer op te starten, mislukt het. Hij herstelt niet goed, het voelt alsof hij geen vermogen heeft. Als ik hem 's ochtends start, is alles in orde, maar na een tijdje, als het stationair toerental daalt en de motor opwarmt, begint het te stotteren en verdwijnt het na een tijdje als de auto 90º bereikt. Ik lekte een beetje diesel ergens in de buurt van de pomp en nu lekt het vrij vaak en ik heb gezien dat het uit het deksel van de pompregelaar komt. Is het eenvoudig om de afdichtingen van de regelaar te vervangen, nadat ze eerder hun kritieke positie ten opzichte van het pomphuis hebben gemarkeerd? Denkt u dat ik problemen heb met de luchtinlaat en een defect in de primaire dieselpomp? Ik denk dat de schroef met een inchsleutel uit de zijhoek van de regelaar kan worden verwijderd door hem erin te draaien. Kunt u mij de afmetingen vertellen? Alvast bedankt.
Meer informatie: Dit is dezelfde pomp die vanaf 02/95 op de BMW 525TDS zit.
Het is de Bosch VE6/10E2400R515 (0460406994).