Zoek MDM

Bulletin

Cilinderkop vervangen A4 2.0 TDI 2005

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6366 door handmatig-mechanisch
Cilinderkopvervanging voor de A4 2.0 TDI 2005. Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik zou graag willen dat iemand me kan helpen met het vinden van het werkplaatshandboek voor de A4 2.0 TDI uit 2005. Het probleem met de cilinderkop is aan het licht gekomen en ik denk dat het op dit moment (120.000 km) aan mijn kant ligt. Ik zou het probleem graag met meer zekerheid willen kunnen oplossen, of als iemand iets weet, om een aantal van mijn twijfels weg te nemen (hoe de distributieriem te spannen zonder hem af te hoeven stellen). Alvast bedankt en met vriendelijke groet aan de forumleden.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6396 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Cilinderkop A4 2.0 TDI 2005 vervangen
Het is altijd raadzaam om de distributie te markeren voordat u deze gaat bewerken. Dit is veel gemakkelijker om het daarna te monteren en u loopt niet het risico dat de auto vastloopt of vertraging oploopt. Markeren is eenvoudig met een vloeibare correctievloeistof, zoals die waarmee je potloden of pennen kunt wissen. Markeer twee tanden van de nokkenas en de riem waar die tanden moeten komen. Doe hetzelfde met de krukas. Als u een dubbele nokkenas hebt, markeert u het op beide tanden en dat is alles.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.