Zoek MDM

Bulletin

Lancia Y-10 brand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6347 door handmatig-mechanisch
Lancia Y-10 Fire Gepubliceerd door manual-mecanica
Ik heb een brand in mijn Lancia Y-10, en een van de cilinders is verzopen met olie, waardoor hij bijna al zijn vermogen verliest. Hoe kan ik dit oplossen?

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6368 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lancia Y-10 brand
Je moet de cilinderkop optillen om te zien wat er kapot is.

Het kunnen gebroken zuigerveren of kapotte klepsteelkeerringen in de cilinderkop zijn.

In het geval van een kapotte keerring kun je de nokkenas met de cilinderkop verwijderen en met behulp van gereedschap de kleppen losmaken van hun kegels en cups om de keerringen te vervangen zonder de cilinderkop te openen, maar...

1. Het is lastig.
2. Het vereist ervaring om te voorkomen dat er iets misgaat (het is heel gemakkelijk om iets te verprutsen).
3. Je loopt het risico dat dat niet de oorzaak is en dat je de cilinderkop moet optillen, dus neem het zekere voor het onzekere en controleer meteen de cilinderslijtage, voor het geval je echt een verkeerde stap hebt gezet en de motor opnieuw moet uitboren of vervangen vanwege slijtage.

Proost.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 7 maanden geleden #6397 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Lancia Y-10 brand
Ik ben het 100% eens met megabeat_1. Haal de cilinderkop los en let erop dat het duidelijk te zien is waar de olie doorheen stroomt als deze buiten de cilinderkop is. Het meest waarschijnlijk of meest voorkomend zijn de klepseals of klepgeleiders, maar wees voorzichtig en haal de cilinderkop los.