Zoek MDM

Bulletin

Citroen Xsara 2.0 HDi verwarming, mei 2004

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6342 door handmatig-mechanisch
Citroen Xsara 2.0 HDi verwarming, mei 2004. Gepubliceerd door manual-mecanica
Hallo, ik heb een probleem met mijn verwarming. De ventilator blijft draaien en ik kan hem niet uitzetten. Hij gaat alleen maar harder. Is het een analoge of een handmatige airconditioner? Ik weet niet hoe het heet. Ik hoop dat je me kunt helpen. Bedankt.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6395 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verwarming Citroen Xsara 2.0 HDi, mei 2004
Ik raad aan om de elektrische bedrading van de temperatuurlamp te controleren. Deze kan doorgesneden of overbrugd zijn door vuil, en u hoeft hem mogelijk alleen maar te vervangen. Over het algemeen is dit soort probleem niet zo ingewikkeld. Koppel de lampconnector los, maak hem schoon en inspecteer hem.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6408 door handmatig-mechanisch
Reactie van Manual-mecanica op het onderwerp Re: Verwarming Citroen Xsara 2.0 HDi, mei 2004
Het is goed mogelijk dat het probleem in de snelheidsregelaar van de kachelmotor zit.

Ik heb een Berlingo, en de kachelmotor draait altijd heel langzaam, zo langzaam dat je het alleen merkt als je er goed op let. Als je dan wat gas geeft, loopt hij perfect, langzaam, gemiddeld en snel, maar hij stopt nooit.

Het is ook niet iets waar ik me echt zorgen over maak; ik maak me meer zorgen dat de ventilator stopt en de ramen beslaan wanneer hij dat wil.

Met vriendelijke groet.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 9 maanden geleden #6515 door handmatig-mechanisch
Hallo, je probleem is heel simpel. Je moet de connector van de kachelmotor controleren, die zich aan de passagierszijde bevindt, naast de voeten. Deze is mogelijk doorgebrand en de verbinding is verbroken. Haal hem eruit en kijk ernaar. Als de connector in orde is, wat ik betwijfel, moet je de motorbehuizing verwijderen. Binnenin zit een weerstandsmodule, die je moet vervangen. Laat het me weten als je vragen hebt. Met vriendelijke groet.