Zoek MDM

Bulletin

Motortrilling in D(DRIVE) bij stilstand

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6403 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Motortrillingen in D (DRIVE) bij stilstand
Ik denk niet dat de versnellingsbak een probleem heeft. Kijk, voer de volgende test uit. Laat het voertuig draaien en koppel de stationairloopactuator los. Deze actuator zit in het inlaathuis waar de dikke slang van het filter naar binnen komt. Deze bevindt zich onder of naast de TPC. Als je deze loskoppelt, zou het voertuig moeten falen. Als het hetzelfde blijft, geeft dat problemen. Sla er met een schroevendraaier op en het toerental zal variëren. Dan is het 100% zeker dat dit het probleem is. Als je wilt zien of je een valse luchtinlaat hebt, zoals mijn vriend megabeat_1 zegt, koppel dan de flowmeter los en het voertuig moet stoppen. Als dat niet het geval is, heb je een probleem met valse luchtinlaat. Het stationair lopen zou ook moeten stoppen. Als je deze loskoppelt, doe dan de goede inleiding, dat is makkelijk.

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.

• handmatig-mechanisch
  • Onderwerpauteur
  • Verse grensbewoner
  • Verse grensbewoner
Verder
16 jaar en 6 maanden geleden #6459 door handmatig-mechanisch
Reactie van manual-mecanica op het onderwerp Re: Motortrillingen in D (DRIVE) bij stilstand
Hallo kikemec, hartelijk dank voor je informatie!!!! Net als die van Megabeat_1 is het uitstekend en het lijkt me dat we dankzij de kenmerken van de diagnose deze keer de storing kunnen opsporen die de trillingen en de daling van het toerental in de motor veroorzaakt!!! Hoe dan ook, ik zal deze test zo snel mogelijk uitvoeren (zodra ik tijd heb) en ik zal je op de hoogte stellen van het resultaat en de tijd die ik ermee bespaar!!!

Hartelijke en hartelijke groeten!!
WHEELS44

Meld u aan of maak een account aan om deel te nemen aan het gesprek.